کد مطلب: 47618
 
در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا عنوان شد؛
مردم ایران منتظر برخورد قاطع ازسوی دولت ایران در پی وقوع این حادثه هستند/ حادثه منا، اهانت و جسارت به میهمانان الهی بود
در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا جمعی از مسئولان استان سیستان و بلوچستان در خصوص وقوع این حادثه و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از حجاج نظر خود را اعلام کردند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
 
به گزارش زاهدانه، صبح امروز همزمان با ورود پیکرهای مطهر جان باختگان منا به کشورمراسم بزرگداشت یاد و خاطره حجاج جانباخته در فاجعه بزرگ منا امروز با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.
در حاشیه این مراسم که به مناسبت گرامیداشت شهدای فاجعه منا برگزار شده بود جمعی از مسئولان استان سیستان و بلوچستان در خصوص وقوع این حادثه و به شهادت رسیدن جمعی از مسلمانان جهان با خبرنگار ما به گفت و گو پرداختند که در ادامه می خوانید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان: حادثه منا نباید سبب تفرقه بین امت اسلامی شود

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مراسم سوگواری جان‌باختگان حادثه منا ضمن عرض تسلیت به عموم جامعه اسلامی در پی این فاجعه غم‌انگیز در موسم حج امسال گفت: سیاست رهبری کشور ما فصل‌الخطاب است و قطعا آل‌سعود باید پاسخگوی حادثه سرزمین منا باشد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام می‌خواهند به مناسک اسلامی ضربه بزنند، بیان کرد: با توجه به اینکه حج از اصول پنج‌گانه اسلامی ما است، باید بیش از پیش هوشیار باشیم؛ نباید از دل این حادثه اختلاف مذهبی پیدا شود، باید علت واقعی حادثه را پیدا کرد تا قانونی بررسی شود، زیرا دشمن تلاش می‌کند بین امت اسلامی جنگ مذهبی راه بیندازد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ضرورت پاسخگویی عربستان و انجام تحقیقات لازم برای بررسی چگونگی رخداد حادثه منا و اینکه نباید از دل این فاجعه مسئله ضد امنیتی و امنیتی به نام عرب‌ستیزی به وجود آید، بسیار مهم است.
امام‌جمعه زاهدان گفت: برخورد قانونی در مجاری قانونی باید به عنوان مطالبه جدی مد نظر باشد، پیگیری قانونی و حقوقی در جای خود محفوظ است، ما نباید در شعارهای خود زمینه تفرقه و اختلاف امت اسلامی را فراهم کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان: عربستان مسئول تامین امنیت حجاج در مراسم حج است

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: وقوع حادثه منا یک فاجعه دردناک بود که امت اسلامی را در عزا و ماتم فرو برد.
وی گفت: از آنجایی که این حادثه در مراسم حج و منا رخ داد و مسئولین عربستان سعودی مسئول تامین امنیت حجاج بوده اند باید این موضوع را مورد آسیب شناسی قرار دهند.
امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان افزود: عربستان باید در تامین امنیت حجاج به سرزمین وحی دقت بیشتری داشته باشد و از خانواده های شهدا دلجویی کند.
وی با اشاره به اینکه تفرقه اندازی در بین ملل اسلامی از اهداف دشمنان است، گفت: باید در این زمینه هوشیار باشیم تا دشمنان نیز سوء استفاده نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان: عربستان باید برای اداره یک اجتماع بزرگ جهانی، اراده جهانی از خود نشان دهد

علی اصغر میرشکاری ضمن ابراز تاسف و تاثر عمیق در پی این حادثه گفت: حادثه منا به دلیل بی کفایتی، بی لیاقتی و سوء مدیریت دولت عربستان رخ داد که کاملا مقرض و مشخص است.
وی بیان کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید کمیته حقیقت یاب جهانی تشکیل شود و همه کشورهای اسلامی از جمله کشور ایران در این کمیته حضور داشته باشند تا ابعاد مختلف این موضوع و علل وقوع این حادثه و درصد مقصر بودن دولت سعودی نیز مشخص شود.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دولت آل سعود باید دیه جان باختگان حادثه منا را پرداخت کند، این مسئولیت را بپذیرد، از ملت های اسلامی و خانواده های عزادار عذر خواهی کند و برای اداره یک اجتماع بزرگ جهانی اراده جهانی از خود نشان دهد.

حجت الاسلام  ايمانی خواه : حادثه منا، اهانت و جسارت به میهمانان الهی بود

حجت الاسلام رضا ایمانی خواه گفت: وقوع حادثه منا جنایت بزرگی در جامعه جهانی اسلام بود که رخ داد.این جنایت اهانت و جسارت به ضیوف الرحمان به شمار می آید زیرا اینها میهمان خدا در حرم امن الهی بودند که باید دولت سعودی امنیت آنان را تامین می کرد.
وی افزود: متاسفانه سیاسی کاری و کوتاهی در اداره مناسک حج توسط عربستان سعودی منجر شد که امت اسلامی در سراسر عالم عزادار دوستانی بشود که جرمشان مهمانی خانه خدا بود.
این مسئول بیان کرد: همه عالم اسلام این جنایت را محکوم می کنند لذا آل سعود باید جوابگوی این خیانت خود باشد.
وی وقوع این حادثه را نشان از بی کفایتی و بی تدبیری دولت عربستان عنوان کرد.

برادر شهید هاشم زهی در حادثه سقوط جرثقیل در مکه: حادثه منارسم میهمان نوازی نبود

برادر شهید هاشم زهی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه گفت: حکام سعودی باید در مقابل وقوع این حادثه ناگوار پاسخگو باشند
وی بیان کرد: حوادث اخیر خونبار در سرزمین وحی نشان از بی تدبیری، بی کفایتی و سوء مدیریت دولت عربستان دارد زیرا این حجاج در سرزمین وحی با لباس احرام به دیدار حق شتافتند و این رسم میهمان نوازی نبود.
وی با اشاره به اینکه وقوع این حادثه ظلم به جامعه اسلامی است از دولت ایران خواستار آن شد تا بطور جد دنبال رو این مسئله باشد که چرا این حادثه رخ داده است.

روابط عمومی سازمان انتقال خون سیستان وبلوچستان: مردم ایران منتظر برخورد قاطع ازسوی دولت ایران در پی وقوع این حادثه هستند

روابط عمومی سازمان انتقال خون استان وقوع این حادثه را بی تدبیری و ناهماهنگی دولت عربستان در اداره امور مناسک حج عنوان کرد و گفت: عربستان سعودی باید به تامین امنیت حجاج اهمیت می داد و تمرکز خود را بجای جنگیدن با سایر کشورها در این مورد بکار می برد.
وی با اشاره به سخنان گوهر بار و اثربخش مقام معظم رهبری بیان کرد: مردم ایران اسلامی قطعا منتظر برخورد قاطعی ازسوی دولت ایران در پی این حادثه هستند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark