کد مطلب: 35648
 
شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از هر مساله ای مهمتر و حیاتی تر است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از هر مساله ای مهمتر و حیاتی تر است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۶
شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از هر مساله ای مهمتر و حیاتی تر است
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان در جمع نمازگزاران روزه دار گفت: رژیم غاصب صهیونیستی یک تروریست واقعی است و هر کس اسراییل را تروریست نداند با تروریزم موافق است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه مسلمانان گرفتار افراط گرایی شده اند و رژیم صهیونیستی نیز بدون دغدغه به مردم بی دفاع و مظلوم غزه بطور وحشیانه ای حمله کرده و مردم روزه دار را قتل عام می کند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: جهان باید در مقابل این حملات وحشیانه واکنش نشان داده و ضمن محکومیت آن از ادامه این حملات و جنایات جلوگیری کند.

مولوی اسماعیل زهی تاکید کرد: سرزمین فلسطین باید از صهیونیستها بازپس گرفته شود و مردم آواره فلسطین به خانه و کاشانه خود بازگردند.

وی اظهار داشت: تمام ناامنی های منطقه در حقیقت به مساله فلسطین و اقدامهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی بر می گردد و عامل این ناامنی ها رژیم غاصب و اشغالگر قدس است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز با تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (رض) الگو کاملی برای مسلمانان جهان است، فاتح خیبر فضایل بسیاری زیادی دارد که بسیاری از مسلمانان علاقه مند به شنیدن سخنان ایشان بودند.

وی افزود: اهل سنت جهان به حضرت علی (رض)، حضرت فاطمه زهرا(س) و اولاد و خاندان ایشان محبت و علاقه دارند و به این بزرگواران افتخار می کنند، مهمترین مساله این است که ما باید از سیرت این بزرگواران پیروی کنیم.

مولوی اسماعیل زهی با اشاره به منزلت و ارزش شب قدر اظهار داشت: در شب قدر قرآن مجید از لوح محفوظ به آسمان دنیا در جایی به نام بیت العزه فرود آمد و سپس در طول 23 سال بر رسول اکرم (ص) نازل شد و برخی گفته اند ابتدای وحی در لیله القدر صورت گرفته و الله تعالی با فرستادن قرآن مجید بزرگترین لطف و احسان را به بشریت اعطا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه درگیری و اختلاف نحوست و شومی بدنبال دارد و مانع پیشرفت انسان می شود، گفت: اختلاف و درگیری چه مذهبی و چه قومی کار انسانهای جاهل است، از اختلاف، تفرقه و مشاجره دوری کنید زیرا به معنویت ضربه می زند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تاکید بر انجام فریضه زکات بیان کرد: زکات و صدقه فطریه حق مساکین و محتاجان است و سعی کنید آن را ادا کرده و به این فریضه الهی عمل کنید.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا