کد مطلب: 45494
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان؛
بیش از یک هزار معتاد بهبود یافته مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان از آموزش یک هزار و 459 نفر معتاد بهبود يافته این استان در سال گذشته خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
بیش از یک هزار معتاد بهبود یافته مهارت های فنی و حرفه ای  را فرا گرفتند
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، محمد جهانتیغی با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 459 نفراز معتادين بهبود يافته که از سوی ادارات کل زندان ها، علوم پزشکی و بهزیستی معرفی شده اند و همچنین در مراکز درمان اجباری تل سیاه و مجدیه زاهدان آموزش دیده اند در رشته هایی از قبیل صنایع دستی ، طراحی دوخت ، فناوری اطلاعات ، برق و تأسیسات در قالب 364 هزار و 750 نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و مهارتی برای معتادان بهبود یافته علاوه بر ایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان می‌شود، گفت: این دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی ارائه شده و پس از قبولی در آزمون برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارتی صادر می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: روستاییان استان نیز سال گذشته 503 هزار و 725 نفرساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی گفت: این آموزش‌ها با هدف عدالت آموزشی و بهره مندی مناطق روستایی و دوردست استان از آموزش‌های فنی و مهارتی در 101 کارگاه آموزشی در روستاهای تابعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها ارائه می‌شود.
وی افزود: ارتقاء سطح مهارت و دانش فنی روستاییان در گسترش مشاغل، حل معضل بیکاری و رونق اقتصادی خانواده‌ها تأثیرگذار است‌.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark