کد مطلب: 62350
 
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:
اجرای ۴۳۸ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۲ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان در مناطق حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان توسط این اداره کل در دست اجرا است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، عطاءالله اکبری بیان کرد: تمام تلاش این اداره کل با اجرای طرح بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری باهدف فراهم‌کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان است.

وی ادامه داد: در این راستا این اداره کل اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های سازمانی خود در مناطق مورد هدف در دستور کارویژه قرار داده است که زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف، احداث فضاهای تفریحی، تکمیل بازارچه‌های محله‌ای و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی به‌منظور اشتغال ساکنین محلات هدف از جمله مهم‌ترین آنها بشمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به بسته تشویقی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: یکی از سیاست‌های ابلاغی دولت، اجرای ضوابط تشویقی نوسازی محلات هدف و بافت‌های ناکارآمد شهری است و مشوق‌های مناسبی در خصوص توانمندسازی و ایجاد انگیزه حفظ بافت‌های باهویت قدیمی، فرسوده و تاریخی در نظر گرفته شده است.

اکبری با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به‌منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در جهت اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن تصریح کرد: در این راستا سیاست‌ها، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است تا تضمین‌کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: اعطای طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب و تخفیفات پروانه و مجوزها و نیز الزام تخصیص ۳۰ درصد از منابع و اعتبارات دستگاه‌های خدماتی به این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و تاریخی، فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری در حوزه راه و شهرسازی شهرداری‌ها ایجاد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: این سیاست‌ها و ضوابط به‌منظور ایجاد انگیزه برای توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات موردنیاز است.

اکبری وسعت بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد، گفت: در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که تمام تلاش این اداره کل با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب باهدف رسیدن به توسعه پایدار است.

گفتنی است سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark