کد مطلب: 49871
 
به همت سپاه سلمان صورت گرفت؛
از برپایی ایستگاه سلامت تا ویزیت رایگان شهروندان توسط 3 تیم درمانی در زاهدان/ طرح غربال گری فشارخون در سپاه سلمان انجام شد
معاونت بهداشت و درمان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به تغییر سبک زندگی و کم تحرکی افراد جامعه گفت: از آنجایی که بیماری های همچون فشار خون و دیابت سلامت افراد را تهدید می کند، تست سلامت و غربالگیری برای کارکنان سپاه سلمان انجام شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۷
 
به گزارش زاهدانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار‌ تامین امنیت سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی این استان، رویکرد مردم‌ یاری و محرومیت‌زدایی را نیز در دستور کار دارد که باید گفت سفر گروه‌های پزشکی به مناطق محروم کشور به منظور معاینه و درمان قشر ضعیف و به دور از امکانات این مناطق، اگرچه در طول دوران پس از انقلاب همواره صورت می‌گرفته، اما طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که گروه‌های مختلفی از جامعه پزشکی بسیج، سپاه و نیروهای متخصص مردمی در ایام مختلف سال به سوی این مناطق رهسپار شده و خدمات متعددی را به شهروندان محروم آن ارائه می‌دهند.
از اینرو به مناسبت هفته سلامت سه تیم درمانی متشکل از پزشکان عمومی و متخصص اطفال اقدام به ویزیت رایگان در حاشیه شهر زاهدان کردند.
در این راستا معاونت بهداشت و درمان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به ماسبت هفته سلامت اظهار داشت: سه تیم درمانی متشکل از پزشکان عمومی، دندانپزشک، متخصص اطفال، روانپزشک، ماما و تیم بهداشتی اقدام به ویزیت رایگان در حاشیه شهر زاهدان کردند.
غلامرضا آتون با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند، گفت: افرادی که نیاز به خدمات تخصصی داشتند هم جهت ارائه درمان به کلینیک های تخصصی معرفی شدند.
وی افزود: داروی مورد نیاز بیماران مراجعه کننده بصورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفت.
این مسئول با بیان اینکه در 9 نقطه دیگر از استان هم این برنامه اجرا شده است، ادامه داد: به منظور ارتقای سطح سلامت کارکنان، 138 نفر از کارکنان اعم از خواهران و برادران رسمی و سربازان وظیفه ویزیت رایگان شدند.
آتون از جمله برنامه های انجام شده درایستگاه سلامت را انجام تست فشار خون، دیابت، غربالگری قلبی و عروقی بیان کرد.
معاونت بهداشت و درمان سپاه استان با اشاره به تغییر سبک زندگی و کم تحرکی افراد جامعه گفت: از آنجایی که بیماری های همچون فشار خون و دیابت سلامت افراد را تهدید می کند، تست سلامت و غربالگیری برای کارکنان سپاه سلمان انجام شده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark