کد مطلب: 49167
 
در آخرین روز از رزمایش سردار شهید محمد زاده صورت گرفت؛
آغاز ماموریت 117 گردان با اعلام رمز یا "رسول الله" در سیستان و بلوچستان
رزمایش بزرگ سردار شهید محمد زاده در 20 نقطه از سیستان و بلوچستان با نمایش بخشی از توان رزم بسیج سپاه سلمان استان در قالب 117 گردان بیت المقدس، امام علی(ع) ، امام حسین(ع) و کوثربا اعلام رمز "یا رسول الله " در محل های تعیین شده به صورت عملی برگزار شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۷
 
به گزارش زاهدانه، ظهر امروز رزمایش بزرگ سردار شهید محمد زاده با حضور جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران و اعضای شورای تامین با اعلام رمز "یا رسول الله " در زاهدان کلید خورد.
این رزمایش در 20 نقطه از جنوب شرق کشور با نمایش بخشی از توان رزم بسیج سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در قالب 117 گردان بیت المقدس، امام علی(ع) ، امام حسین(ع) و کوثر برگزار شد.

توسعه و آبادانی در سایه امنیت حاصل می شود
جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم آغاز رزمایش بزرگ سردار شهید محمد زاده اظهار داشت: سپاه استان یک عامل موثر در ایجاد وحدت سیستان و بلوچستان می باشد که در آن تمام تلاش و سعی مسئولان بر این است که همه مردم را دور هم جمع کنند تا وحدت رویه ی بیشتری را شاهد باشیم.
سردار عبدالله عراقی با تاکید بر دو مولفه ی مهم امنیت و سلامت در جامعه گفت: این دو مقوله چنان مهم است که بزرگان دینی می فرمایند تا این دو نعمت بزرگ و مغفول مانده از دست نرود کسی به اهمیت آن پی نخواهد برد.
وی افزود: اگر امنیت در جامعه نباشد هیچ چیز در جای خودش نخواهد بود و توسعه ی فرهنگ، اقتصاد، تجارت و آبادانی در سایه امنیت حاصل می شود.
این مسئول رشد و شکوفایی یک کشور را حاصل امنیت پایدار آن دانست و بیان داشت:با تلاش مسئولان و مدیران و تدابیر شهید شوشتری و همچنین استفاده از توان بومی و مردمی شاهد این امنیت در سیستان و بلوچستان هستیم.
سردار عراقی با اشاره به اینکه امنیت این منطقه توسط خود مردم تامین می شود افزود: طوایف و قبایل و قومیت های مذهبی با زندگی برادرانه و ایجاد وحدت و همدلی در راستای اهداف انقلاب گام بردارند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اقدامات مفید و موثر در استان بتوانیم شاهد حضور سرمایه گذران در راستای سرمایه گذاری در استان و ایجاد شتغال باشیم.
در پایان این مراسم رمز یا رسول الله توسط جانشین نیروی زمینی سپاه از طریق بی سیم به 117 گردان قرارگاه امام هادی(ع) سطح استان اعلام شد.

رزمایش بزرگ 30 هزار نفری بسیجیان در سیستان و بلوچستان
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در این مراسم بیان داشت: با پوشیدن لباس جهاد و شهادت تحت فرمان ولی امر مسلمین در خطه ای از ایران اسلامی برای مردمی غیرتمند، وفادار، هوشیار و استکبار ستیز ماموریت خود را انجام می دهیم.
سردار حسین معروفی رزمایش بزرگ "سردار شهید محمد زاده" را برکت خواند و افزود: در این رزمایش قرارگاه امام هادی(ع) با 117 گردان راه اندازی شد که 70 گردان بیت المقدس، 19 گردان امام حسین(ع)، 6 گردان امام علی(ع) و 22 گردان کوثر از سوم بهمن ماه کار خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: این رزمایش بزرگ 30 هزار نفری با حضور 90 درصدی در سطح استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.
سردار معروفی تصریح کرد: در اولین روز از اجرای این رزمایش اردوی صحرایی با حضور نیروهای وظیفه، بسیجیان و جمعی از پاسداران در منطقه عمومی ایرانشهر برگزار شد.
وی بیان کرد: همزمان با دومین روز این رزمایش تعداد 95 گردان بیت المقدس، امام حسین (ع)و امام علی (ع)از سراسر استان فراخوان شدند و در 20 اردوگاه سطح استان حضور یافتند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان بیان داشت: در سومین روز از برگزاری این رزمایش تعداد 22 گردان کوثر خواهران که درصد بیشتر آنها اهل سنت هستند در سراسر استان آموزشهای لازم را در قالب صبحگاههای مشترک اقتدار و بصیرت، کلاسهای آموزشی و کلاسهای کمکهای اولیه فرا گرفتند.

ارزیابی توان گردان ها یکی از اهداف رزمایش بزرگ بسیجیان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان در خصوص برگزاری این رزمایش در مرکز استان به خبرنگار زاهدانه گفت: در این رزمایش بخشی از توان رزمی بسیج با حضور گردان های بیت المقدس، امام حسین(ع) و کوثر در زاهدان به نمایش گذاشته می شود.
سرهنگ موسی اصغری با اشاره به اینکه این رزمایش به مدت دو روز در منطقه عمومی زاهدان برگزار خواهد شد، افزود: در زاهدان تعداد 14 گردان بیت المقدس، امام حسین(ع) و کوثر در تاکتیک های مختلف از جمله کمین، پدافند دورادور، مقابله با اغتشاشات، دفاع از مراکز مهم و حساس، کنترل معابر وصولی و تاخیری تمرینات تاکتیکی خود را اجرا خواهند کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان هدف از برگزاری این همایش را تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و تجدید میثاق با رهبر عظیم الشان انقلاب عنوان کرد و افزود: ارزیابی توان گردان ها در بحث بکارگیری و حفظ و انسجام در بین عوام از دیگر اهداف رزمایش بزرگ بسیجیان می باشد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های امداد و نجات، مردم یاری و مقابله با اغتشاشات برای گردان کوثر ویژه خواهران گفت: از امروز کلاسهای مربوطه برای گردان های بیت المقدس برادر با عنوان کلاس آموزشی کنترل معابر وصولی و مقابله با نا آرامی های داخلی برگزار شد که این مهم تا پنجم بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

رضایت مسئولان لشکری و کشوری از برگزاری رزمایش سردار شهید محمدزاده
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت زاهدان نیز با حضور در مانور امداد و نجات منطقه شهرک دامداران زاهدان در گفت و گو با خبرنگارما اظهار داشت: صبحگاه اقتدار نیروهای بسیجی با حضور جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران و اعضای شورای تامین در زاهدان برگزار شد.
سرهنگ مسعود پناهی افزود: بر اساس سناریوی تعریف شده اهم خواهران و برادران بسیجی به خوبی تمام اقدامات محول شده را انجام داده که این مهم مورد رضایت مسئولان کشوری و لشکری نیز واقع گردید.
وی امداد رسانی، مقابله با ناآرامی ها، کمک و شناسایی به مصدومین را از اهم اقدامات انجام شده در گردان 501 کوثر زاهدان عنوان کرد و ادامه داد: تعداد 11 گردان از مجموعه سپاه ناحیه زاهدان در رزمایش بزرگ سردار شهید محمد زاده در قالب گردان های بیت المقدس و کوثر در منطقه عمومی شهرستان زاهدان حضور داشتند.
پناهی گفت: هشت گردان های بیت المقدس در این رزمایش ماموریت عملیات تاخیری، دفاع از کوی و برزن، پدافند دورادور، حفاظت از مراکز مهم و قابل حفاظت در شهرستان زاهدان، کنترل معابر وصولی را برعهده داشتند.
وی هدف از برگزاری این همایش را تجدید بیعت با آرمان های امام عنوان کرد و افزود: ارزیابی توان گردان ها در بحث بکارگیری و حفظ و انسجام در بین عوام از دیگر اهداف رزمایش بزرگ بسیجیان می باشد.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت زاهدان افزود: این اقتدار بسیج است که می تواند در تمامی صحنه های مورد نیاز کشور حضور بسیار خوب و پررنگی را در جهت رفع نیازهای مردم از خود ایفا کند.

برگزاری مانور امداد و نجات توسط گردان 501 کوثر
فرمانده گردان 501 کوثر زاهدان نیز در گفت وگو با خبرنگارما اظهار داشت: در سومین روز از رزمایش شهید محمد زاده گردان 501 کوثر شهرستان زاهدان با حضور در این رزمایش آموزش های فرا گرفته در زمینه امداد و نجات را بصورت عملی اجرا کردند.
ناهید مالک پور افزود: در این رزمایش عملی خواهران بسیجی در زمینه مردم یاری فعالیت داشتند که در پی آن نیزبه ارائه خدمات به مصدومین و کمک رسانی به مجروحین پرداختند.
این مسئول با اشاره به حضور گردان 501 کوثر در صبحگاه اقتدار و بصیرت در پادگان شهید شوشتری زاهدان گفت: در این برنامه بیش از 200 نفر از خواهران بسیجی عضو گردان بصورت سازمان یافته در صبحگاه حضور داشتند.
وی هدف از حضور این گردان در صبحگاه اقتدار و بصیرت را آمادگی در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه های سازمان رزم بسیج و آمادگی در برابر اغتشاشات عنوان کرد.
در پایان نیزلازم به ذکر است که کلیه گردانهای مستقر در اردوگاهها پس از اعلام رمز "یا رسول الله " در محل های تعیین شده به صورت عملی ماموریتهای محوله را در 19 شهرستان اجرایی کردند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark