کد مطلب: 37322
 
واقعیات تكان‌دهنده از گرسنگی در ثروتمندترین كشور جهان
هر چهار سال یكبار ، سازمان غیرانتفاعی" تغذیه امریکا" گزارشی در مورد "گرسنگی در امریکا" (HIA) منتشر می‌كند كه در این سند راهبردی ، به مطالعه وضعیت زندگی مردم آمریكا و موسسات خیریه مبارزه با گرسنگی در آمریكا ، می‌پردازد .
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۳
واقعیات تكان‌دهنده از گرسنگی در ثروتمندترین كشور جهان
 
به گزارش زاهدانه ، در جدیدترین گزارش سازمان غیرانتفاعی" تغذیه امریکا"  آمده است ، حدود 46،500،000 نفر آمریكایی ، یعنی نزدیك به 15.5 میلیون خانوار ، مواد غذایی مورد نیاز خود را از حدود 58،000 برنامه پشتیبانی جداگانه که توسط شرکت‌های وابسته به شبکه (توزیع مواد غذایی كمكی) توزیع می‌شود ، تامین می‌كنند .
در این گزارش آمده است ، یك پنجم از خانواده های وابسته به برنامه‌های تغذیه امریکا ، عضو فعلی یا سابق نیروهای مسلح آمریكا می‌باشند . از 10 خانوار نظامی ، 4 خانوار حداقل دارای یك فرزند می‌باشند . درآمد سالانه متوسط آنها حدود 9175 دلار ، به عبارتی دیگر کمتر از یک پنجم درآمد متوسط خانواده‌های آمریکایی است !! .

 این آمار در واقع تداعی‌كننده واقعیت تكاندهنده از "گرسنگی آمریکایی" است .

 مهمترین بعد این گزارش "عدم امنیت غذایی بالا در سراسر کشور در بین نیروهای مسلح و کودکان" است .

در اینجا به 6 واقعیت نگران کننده از وضعیت تغذیه در آمریكا خواهیم پرداخت :

۱. از هر 6 موسسه خیریه امریکایی (تغذیه) ، یك مورد با احتمال تعطیلی دست و پنجه نرم می‌كند . 
در حال حاضر ، موسسات خیریه فراتر از ظرفیت خود فعالیت دارند . در اواخر سال 2012 و اوایل سال 2013 ، "تقریبا 28 درصد از برنامه‌های مواد غذایی ، از ظرفیت لازم برای برای پاسخگویی به نیازهای مشتری" ، برخوردار نبودند . در اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های تغذیه ، بیشتر مواد غذایی خام به جای وعده‌های غذایی پخته شده ارائه می‌دهند ، و یک سوم از فعالان در بخش توزیع "برنامه‌های مواد غذایی" می‌گویند :" آنها غذا به اندازه کافی در انبار برای پاسخگویی به نیازهای جامعه (داوطلب) ندارند ". 
بنا به هشدار این سازمان ؛ نزدیک به 16 درصد از کل سازمان‌های فعال در شبکه توزیع مواد غذایی ، در سال 2014 با كمبود ظرفیت و تعطیلی خود مواجه خواهند بود . این نگرانی بیشتر به این دلیل است كه این گروه‌ها به کمک‌های خصوصی افراد برای تامین مالی و ارائه خدمات خود وابستگی زیادی دارند و همین امر آنها را در دوره ركود اقتصادی بسیار شكننده می‌سازد . تقریبا 11000 آژانس مستقل - نزدیک به یک چهارم از کل آژانس‌های فعال در حوزه تغذیه - نوعی از کاهش خدمات را در سال گذشته گزارش داده‌اند . یك مورد از هر 8 آژانسی که با سازمان تغذیه امریکا ارتباط كاری مستقیم دارند ، ساعت كاری خود را برای ادامه فعالیت‌های روزمره خود كاهش داده‌اند ؛ از هر 9 مورد نیز یك آژانس منطقه جغرافیایی (تحت پوشش) خود را كمتر كرده است ، و از هر 11 مورد ، 1 مورد به اخراج کارکنان خود مبادرت داشته است . 
جالب اینكه ، یك پنجم این گروها علیرغم كاهش هزینه‌ها یا خدمات خود ، باز هم در مورد ادامه فعالیت‌ها بسیار نگران می‌باشند . بسیاری از آژانس‌ها نگرانی از عدم تامین مالی را به عنوان بزرگترین تهدید برای ادامه فعالیت خود می‌دانند .

۲.  میلیون ها نفر مجبور به خوردن غذاهای تاریخ گذشته هستند !
برای مقابله با ناامنی غذایی فعلی در آمریكا ، 56 درصد از خانوارهای متقاضی در برنامه‌های تغذیه ، غذاهای تاریخ گذشته می‌خورند و تقریبا 80 درصد به خرید ارزان ، و گزینه‌های ناسالم (مواد غذایی) روی می‌آورند . 35 درصد از این گروه (براساس این گزارش) به ودیعه گذاشتن اموال خود و یا فروش آنها مبادرت داشته‌اند . بیش از نیمی از متقاضیان (در این بررسی) در طول ماه با برخی از این موارد مواجه می‌شوند و دو سوم آنها به موسسات خیریه غذا وابستگی شدید دارند .

۳. دهها میلیون نفر از مردم آمریكا باید بین خرید مواد غذایی و پرداخت صورت حساب یكی را انتخاب کنند !
در سال گذشته حدود 66 درصد از خانواده‌های تحت برنامه‌های تغذیه ، بین هزینه‌های مواد غذایی و مراقبت‌های بهداشتی به ناچار یكی را باید انتخاب می‌كردند . تقریبا شش دهم خانوارها بین هزینه‌های غذا و مسکن حداقل یک بار سبك و سنگین كرده‌اند ، و نزدیک به 70 درصد بین غذا و پرداخت قبوض آب و برق چنین تصمیمی را اتخاذ كرده‌اند . به عبارتی 15 میلیون خانوار آمریكایی یا 46.5 میلیون نفر ، در طول سال با چنین انتخاب‌های اجباری مواجه بوده‌اند . تکان دهنده تر اینکه 31 درصد این خانوارها نیز ، بین غذا و مراقبت‌های بهداشتی هر ماه یكی را بایستی انتخاب می‌كردند چرا که توان مالی آنها در سایه رکود اقتصادی بسیار کمتر شده است ! 

۴- حدود 5 میلیون خانوار که می‌توانند کوپن غذا دریافت كنند ، از این برنامه استفاده نمی‌كنند ! 
32.5 درصد از خانواده‌های این سازمان‌های خیریه ، واجد شرایط برای دریافت کمک از برنامه تغذیه تکمیلی (SNAP) می‌باشند ، اما از چنین امكاناتی تاكنون استفاده نكرده‌اند . یک پنجم خانواده‌ها حتی هرگز از چنین امکاناتی استفاده نكرده‌اند . بر اساس این گزارش ، تنها 40 درصد از برنامه‌های غذایی در این شبکه ، برخی از انواع كمك‌های مربوطه را از طریق ثبت نام در برنامه تغذیه تكمیلی SNAP فراهم می‌كنند ، و تنها یک سوم از این گروه (متقاضیان واجد شرایط) نیازهایشان برآورده می‌شود . به طور کلی ، این فرایند بدان معنی ست که فقط یک هفتم برنامه‌ها ، فعالانه به ثبت نام متقاضیان واجد شرایط در برنامه مبارزه با گرسنگی فدرال امکانات فراهم می‌كند . 
نزدیک به 55 درصد از خانواده هایی که از بن غذایی استفاده می‌كنند ، یک پنجم آنها مزایای اعطایی ماه خود را ، در یك هفته تمام می‌كنند . تنها تعداد انگشت شماری از دریافت کنندگان این برنامه كمكی فدرال می‌توانند كوپن‌های غذایی خود را بیش از سه هفته برنامه‌ریزی كنند . این برنامه در سال‌های اخیر علیرغم افزایش بی سابقه گرسنگی و عدم امنیت غذایی ، كاهش خدمات را در دستور كار خود قرار داده است .

۵. تركیب متفاوت مردان و زنان متقاضی در سیستم خیریه غذا
حدود دو سوم از متقاضیان برنامه تغذیه در امریکا را ، زنان تشکیل می‌دهند . مردان 57.5 درصد از متقاضیان دریافت وعده‌های غذایی در برنامه تغذیه و کمتر از 30 درصد از متقاضیان برنامه‌های خواربار را تشكیل می‌دهند .

۶. اکثر خانواده هایی که به موسسات خیریه وابسته هستند ، تقریبا هرگز بی خانمان نبوده‌اند .

شاید چنین تصور كنید كه افرادی كه از برنامه‌های تغذیه كمكی فدرال استفاده می‌كنند ، جزء افراد تهی دست و بی خانمان آمریكا باشند!! اما تنها حدود یک میلیون نفر از آنها چنین وضعیتی دارند . حدود 93 درصد از متقاضیان برنامه تغذیه در مسکن دائمی زندگی می‌كنند . بیش از 15 درصد آنها مالك خانه شخصی می‌باشند و در حال پرداخت وام‌های مسکن هستند ، و 11.5 درصد خانه‌هایی بدون وام در تملک دارند . حدود سه چهارم از متقاضیان در سال گذشته در چنین خانه‌هایی زندگی می‌کردند ، این بدین معنی‌ست که اکثریت مردم نیازمند به برنامه‌های كمك تغذیه ، زندگی پایداری دارند. 
 
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark