کد مطلب: 42902
 
مخالفت نمایندگان با تصویب دو فوریت طرح اصلاح ساختار کمیسیون تلفیق/ از لابی‌گری تا فخر فروشی
نماینده اصفهان گفت: اگر همه اعضای کمیسیون به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون تلفیق را تشکیل دهند امکان لابی‌گری کمتر می‌شود و اعمال نفوذ نیز کاهش خواهد یافت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
مخالفت نمایندگان با تصویب دو فوریت طرح اصلاح ساختار کمیسیون تلفیق/ از لابی‌گری تا فخر فروشی
 
به گزارش زاهدانه ، نمایندگان در جلسه علنی امروز با طرح دو فوریتی اصلاح ماده 186 قانون آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند.  
 
این ماده به فرآیند تشکیل کمیسیون تلفیق و چگونگی انتخاب اعضای آن اشاره می‌کند.
 
در حال حاضر تمامی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و سه نفر از هر کمیسیون تخصصی مجلس اعضای کمیسیون تلفیق را تشکیل می‌دهند.
 
وظیفه کمیسیون تلفیق نحوه رسیدگی به لایحه بودجه و برنامه‌های بودجه‌ای کشور است.
 
نمایندگان موافق اصلاح ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس به دنبال آن بودند که روند فعلی اصلاح و کمیسیون تلفیق به شکل دیگری تشکیل شود.  
 
حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان به عنوان طراح این طرح در صحن علنی گفت: براساس طرح پیشنهادی ما کمیسیون تلفیق با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با حضور تمامی اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی تشکیل خواهد شد مثلا برای بررسی موضوعات بهداشت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون تلفیق را تشکیل خواهند داد.  
 
نماینده اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر همه اعضای کمیسیون به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون تلفیق را تشکیل دهند امکان لابی‌گری کمتر می‌شود و اعمال نفوذ نیز کاهش خواهد یافت.  
 
حسن کامران به عنوان مخالف این طرح گفت: همواره کمیسیون تلفیق می‌خواهد ارباب کمیسیون‌ها باشد و در طول 20 سالی که من در مجلس هستم این روند وجود داشته است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بررسی و تصویب یک مصوبه برای مجلس هزینه‌هایی دارد و ما نباید هر روز یک موضوعی را که قبلا تصویب شده مجددا اصلاح کنیم.
 
هم چنین محمد قسیم عثمانی به عنوان موافق طرح مذکور تصریح کرد: تصویب طرح مذکور به نفع همه نمایندگان خواهد بود چرا که همه آن‌ها در کمیسیون تلفیق اعمال نظر خواهند کرد.  
 
نماینده بوکان اظهارداشت: براساس طرح جدید تعداد اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به تعداد اعضای هر کمیسیون تخصصی، در کمیسیون تلفیق حضور خواهند داشت.  
 
عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات در پایان گفت: نباید اجازه دهیم آن‌هایی که عضو کمیسیون تلفیق می‌شوند فخر فروشی کنند.  
 
سرانجام پس از نطق موافقان و مخالفان دو فوریت طرح اصلاح ساختار کمیسیون تلفیق با 104 رای موافق، 101 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب نشد. 

انتهای پیام/ 
Share/Save/Bookmark