کد مطلب: 43353
 
مجوز مجلس به دستگاه‌ای اجرایی برای خرید کالاهای مورد نیاز طرح‌های در دست بهره‌برداری
نمایندگان در جلسه علنی امروز به دستگاه‌های اجرایی اجازه دادند برای خرید کالاهای مورد نیاز طرح‌های خود جهت تحویل به پیمانکاران اقدام نمایند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
مجوز مجلس به دستگاه‌ای اجرایی برای خرید کالاهای مورد نیاز طرح‌های در دست بهره‌برداری
 
به گزارش زاهدانه ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (23 دی ماه) در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر مواد 29 و 30 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.  
 
براین اساس ماده الحاقی 29 تصریح می‌کرد: به دستگاه‌های اجرائی مجری طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای دارای ردیف و اعتبار در قوانین بودجه سنواتی اجازه داده می‌شود تا با موافقت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نسبت به خرید غیرنقدی و یا اقساطی تا سقف سی درصد (30%) اعتبار مصوب طرح کالاهای مورد نیاز طرح‌های خود را جهت تحویل به پیمانکاران طرح‌های مذکور، به‌عنوان بخشی از سهم کارفرما اقدام نماید.

بر این اساس؛ سود متعلقه به خرید این کالاها توسط کارفرما پرداخت می‌شود و آیین نامه اجرائی این ماده به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تا سه‌ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
 
همچنین نمایندگان با 130 رای موافق، 51 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 224 رای اخذ شده با این ماده الحاقی موافقت کردند.  
 
در ادامه؛ نمایندگان ماده الحاقی 30 این لایحه را هم پس از بررسی به تصویب رساندند.  
 
این ماده الحاقی تصریح می‌کند: رعايت مواد(2) و (3) قانون بهبود مستمر فضای كسب و كار در تدوين آيين‌نامه‌های اجرایی اين قانون الزامی است.
 
نمایندگان با 160 رای موافق، 14 رای مخالف و 8 رای ممتنع با این ماده الحاقی موافقت کردند.  
 
لازم به ذکر است؛ ماده الحاقی 27 این لایحه براساس تصمیم گیری نمایندگان حذف و ماده الحاقی 28 آن پس از بحث و بررسی به کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ارجاع داده شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark