کد مطلب: 35900
 
سال گذشته حدود 1میلیارد تومان برای آزادی زندانیان نیازمند کمک شد
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته حدود 1 میلیارد حاصل کمک های خیرین، مسئولین و مردم استان سیستان و بلوچستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۵
 
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر چهارشنبه 1 مرداد در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه استان در سالن همایش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت اظهار داشت : امسال 15 جشن گلریزان را در استان برگزار شده است و مراسم امروز پانزدهمین و آخرین جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان است .

وی گفت : سال گذشت در 11 شهرستان این مراسم برگزار شد و امسال با همت همه عزیزان و ستاد دیه استان این تعداد به 15 شهر افزایش پیدا کرده است که همه مردم ، علما ، ریش سفیدان ، مسئولین و بویژه فرمانداران شهرستانهای استان در جهت برگزاری این مراسم ها به نحو بسیار خوبی در سطح استان نقش مهمی داشتند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت : از اول سال جدید تا کنون در شهرستانهای استان 700 میلیون تومان از کمکهای خیرین جهت آزادی زندانیان را جمع آوری کرده ایم که بخشی به صورت نقدی به ستاد دیه پرداخت شده و بخش دیگری هم تعهداتی است که عزیزان در آینده انجام خواهند داد .

وی بیان داشت : در سال گذشته حدود 1 میلیارد حاصل کمک های خیرین، مسئولین و مردم استان سیستان و بلوچستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بود و پیش بینی می شود امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته این مبلغ رشد داشته باشد .

حمیدی خاطر نشان کرد : در سال گذشته حدود 128 نفر محکوم جرایم غیر عمد به کمک ستاد دیه و خیرین از زندان آزاد شده اند که 15 نفر امروز نامه آزادی خود را در این مراسم تحویل می گیرند و به اغوش خانواده بر می گردند .

وی به آماری از آزاد شدگان اشاره نمود و افزود : مسن ترین مددجویی که در سال گذشته از زندان آزاد شده پیرمردی 80 ساله بود که توان پرداخت بدهی مالی خود را نداشت و جوان ترین زندانی آزاد شده جوانی دارای 19 سال بود که بدهی 55 میلیونی به علت تصادف داشت که با کمک خیرین و مددکاران رضایت اولیای دم جلب شد.

حمیدی در انتها افزود : امسال برای اولین بار جشن گلریزان در زندان مرکزی استان با حضور زندانیان برگزار شد و حدود 25 میلیون تومان زندانیان برای آزادی هم بندیهای خود کمک کردند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark