کد مطلب: 40040
 
رئیس‌جمهور باید گزینه‌ بی‌حاشیه‌ای برای وزارت علوم معرفی کند/ مسئله "فتنه" برای مجلس جدی است
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه متاسفانه یک چهارم از وزرای قبلی علوم برنامه‌های وزارتخانه علوم را به مرحله اجرا در نیاورده‌اند، گفت: بعضی از این وزرا همواره مسائل غیر علمی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند و بر این اساس دانشگاه از فضای اصلی‌اش دور می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
رئیس‌جمهور باید گزینه‌ بی‌حاشیه‌ای برای وزارت علوم معرفی کند/ مسئله "فتنه" برای مجلس جدی است
 
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره وزیر پیشنهادی علوم که در آینده از سوی رئیس جمهوری معرفی خواهد شد، گفت: وزیر علومی که قرار است در آینده پست وزارت علوم را از آن خود کند، باید بی‌حاشیه، مدیر و مدبر باشد.   
 
وی افزود: این مقام مسئول باید دانشگاه و برنامه‌هایش را به خوبی بشناسد تا بتواند این نهاد را مدیریت کند، این فرد باید در تصمیم‌گیری و اجرای آن مستقل بوده و از فتنه فاصله بگیرد.   
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: ما همواره به دنبال این هستیم که وزیری را برای تصدی وزارت علوم تعیین کنیم که از شعارزدگی به دور باشد و آرمان‌های انقلاب را در برنامه‌های دانشگاه پیاده کند، مجلس نیز همواره جلسات مختلفی را می‌گذارد تا این مرکز علمی بیش از این بلاتکلیف نباشد.   
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه یک چهارم از وزرای قبلی علوم برنامه‌های وزارتخانه علوم را به مرحله اجرا در نیاورده‌اند، افزود: بعضی از این وزرا همواره مسائل غیر علمی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند و این منجر به این می‌شود که دانشگاه از فضای اصلی‌اش دور شود.
 
سلیمی با بیان اینکه برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها در این راستا فضای عمومی را مخدوش می‌کنند، اظهار داشت: همواره مطالبه مردم در دستور کار مجلس است و خرسندیم مردم  لحظه لحظه مذاکرات پیرامون مجلس و دولت را پیگیری می‌کنند.   
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما بی‌صبرانه منتظریم که رئیس جمهور گزینه آینده تصدی وزارت علوم را معرفی کند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر حرکت شتاب علمی کشور تاکید کردند و حوادثی که تاکنون در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده در راستای بیانات مقام معظم رهبری تلقی نشده، بنابراین امیدواریم که هرچه سریعتر رئیس جمهور این موضوع را تعیین تکلیف کند.   
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید براینکه ضعف مدیریتی که در دانشگاه حاکم شده باید هرچه سریع‌تر از بین برود، خاطرنشان کرد: مجلس قطعا روی موضوع فتنه جدی است، از این موضوع کوتاه نخواهد آمد و امیدوار است که وزیر علوم آینده از حاشیه‌ها فاصله بگیرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark