کد مطلب: 53190
 
در گفت وگوی زاهدانه با کارشناس سیاسی مطرح شد
سیاست یک بام و دو هوای مسئولین در لغو سخنرانی 9 دی دانشگاه سیستان وبلوچستان/ 9 دی متعلق به ملت ایران است
یک کارشناس سیاسی با اشاره به لغو مراسم گرامیداشت 9 دی در دانشگاه سیستان وبلوچستان گفت: دولت از یک طرف حقوق شهروندی منتشر می کند و از طرف دیگر برای شهروندان محدودیت قائل می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
 
سلطانعلی میر در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه در واکنش به لغو مراسم گرامیداشت 9 دی اظهار داشت: جریان 9 دی مربوط به نظام، انقلاب و حاکمیت است در چنین روزی ملت ایران با دفاع جانانه خود از انقلاب و اسلام دفاع کرد، لذا این حق ملت و دانشجویان است که در چنین روزی سخنرانی کنند.

حقوق شهروندی یا قائل شدن محدودیت برای شهروندان
وی با بیان اینکه دولت از یک طرف حقوق شهروندی منتشر و از طرف دیگر محدودیت برای شهروندان قائل می شود، گفت: 9 دی هم یکی از حقوق های شهروندی است که در این زمینه نیز آقای روحانی باید حقوق شهروندی را پیاده کند، چه دلیلی دارد از سخنرانی در این روز جلوگیری به عمل آید.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه 9دی انقلاب را بیمه کرد، افزود: همانگونه که در ماجرای لغو سخنرانی برخی افراد همچون "دکتر مطهری" رئیس جمهور واکنش نشان داد و چند حوزه را ملزم به پیگیری این موضوع کرد در خصوص سخنرانی 9دی هم باید این ماجرا را پیگیری کند.
وی در تکمیل این مطلب با بیان اینکه در این موضوع سیاست یک بام و دو هوا وجود دارد، تصریح کرد: چرا برخوردها متفاوت است، از یک طرف حقوق شهروندی منتشر می شود و از سوی دیگر تمامیت خواهی و استبداد در رای دارند.

مسئولین پاسخگوباشند
میر از مسئولین خواستار پاسخگویی به این موضوع شد و گفت: چرا یک فرماندار یا امام جمعه را عزل و زیر سوال می برند، چرا عده ای بخشنامه تعیین می کنند که چه کسی باید صحبت کند و چه کسی نه؟ 9 دی متعلق به همه اقشار و ملت است.
وی ادامه داد: 9 دی متعلق به ملت و روز بصیرت امت اسلام و روزی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز ملت با وحدت و یکپارچگی فریاد رسوایی فتنه گران را سر دادند.
این کارشناس سیاسی در پایان با بیان اینکه این موضوع ضایع کردن حق دانشجو است، افزود: متاسفانه اتفاقاتی در استان رقم می خورد که به تازگی شاهد عزل معاون یک دانشگاه بودیم که چرا در کنار عکس برجام عکس گرفته است؛ این مسائل جالب نیست.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark