کد مطلب: 44451
 
مروری بر گفتگوهای هسته‌ای در اولین روز اجلاس امنیتی مونیخ/ دیدارهای ظریف با همتای آمریکایی و آلمانی
وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم هسته‌ای کشورمان پنج‌شنبه هفته گذشته به منظور شرکت در پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ راهی آلمان شدند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
به گزارش زاهدانه ، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان به همراه" سیدعباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌المللی و "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و تیم فنی هسته‌ای ایران به منظور شرکت در پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ راهی آلمان شدند.

در حاشیه این اجلاس امنیتی در ابتدا وزیر امورخارجه کشورمان با "جان کری" همتایی آمریکایی خود دیدار کرد.



روایتی از هسته‌ای شدن اجلاس امنیتی مونیخ/ دیدارهای ظریف با همتای آمریکایی،
پس از این دیدار نیز وزیر امورخارجه کشورمان با "اشتاین مایر" وزیرخارجه آلمان دیدار کرده و به رایزنی پرداخت.

روایتی از هسته‌ای شدن اجلاس امنیتی مونیخ/ دیدارهای ظریف با همتای آمریکایی، آلمانی

دیدارهای وزیرخارجه کشورمان در بدو ورود به مونیخ به همین‌ جا ختم نشده و پس از دیدار با اشتاین مایر، وزیرخارجه کشورمان  با کوفی عنان و برخی از رهبران سابق سیاسی جهان که در قالب گروه ( The Elders ) فعالیت می‌کنند دیدار کرد.
 
گفتنی است؛ گروه The Elders را کوفی عنان بر آن ریاست می‌کند نلسون ماندلا در سال 2007 پایه گذاری کرد. برخی از رهبران سیاسی سابق جهان برای صلح و حقوق بشر در قالب این گروه در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند.

روایتی از هسته‌ای شدن اجلاس امنیتی مونیخ/ دیدارهای ظریف با همتای آمریکایی، آلمانی


پس از این دیدار نیز "محمد جواد ظریف" با  "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان دیدار کرد.

گفتنی است این دیدار درباره مسائل  دوجانبه و منطقه‌ای؛ در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد.

روایتی از هسته‌ای شدن اجلاس امنیتی مونیخ/ دیدارهای ظریف با همتای آمریکایی، آلمانی و عمانی

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان در بدو ورود به مونیخ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا توافق هسته‌ای در این نشست انجام می‌شود؛ گفت: معلوم نیست چون همه نیستند که بتوانیم توافق هسته‌ای انجام دهیم اما می‌توانیم یک مقداری کار را به پیش ببریم.

وی افزود: چینی‌ها دراین اجلاس در سطح وزیرخارجه حضور ندارند و روسیه هم هنوز مطمئن نیست که در چه سطحی شرکت می‌کند.

گفتنی است "محمد جواد ظریف" در پایان سفر دوره‌ای خود به چهار کشور شرق آفریقا به خبرنگاران گفت : اگر می‌خواهند به ایران فشار بیاورند ؛ ایران هیچ‌گاه با طرحی که بر اساس فشار باشد حتی وارد مذاکره نمی‌شود چه برسد به این که وارد توافق شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای وارد جزئیات بحث های فنی شده یعنی امروز در باره بحث غنی سازی صحبت می کنیم که با چه چیدمانی سانترفیوژها می توانند بهترین بازده را داشته و برای غنی سازی با چه غنایی ما نیاز داریم .
 
وزیر امور خارجه اضافه کرد : ما از ابتدا تلاشمان این بوده که برنامه هسته‌ای ما برنامه ای کاملا صلح آمیز باشد و همه دنیا آن را ببیند اینکه چه میزان به پاسخ نزدیک شده‌ایم به نظرم فاصله ما با پاسخ بسیار کم است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark