کد مطلب: 36299
 
سوءمدیریت‌های سازمانی عامل کاربردی نشدن پایان‎نامه‎های دانشجویی
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: عدم مدیریت مناسب، تغییر مدیریت در سازمان‌های مختلف و عدم بودجه کافی عوامل کاربردی نشدن برخی پژوهش‌های دانشگاهیان هستند که باید برای رفع مشکلات و نیازهای اساسی کشور این مشکلات بازدارنده رفع شوند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
به گزارش زاهدانه ، "غلام‌عباس اکبری" با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رفع نیازهای اساسی کشور با تحقیقات هدفدار و علمی دانشگاهیان اظهار داشت: تمامی سازمان‌های دولتی و خصوصی و وزارتخانه‌ها معاونت پژوهشی دارند که هر ساله نیازهای اساسی را که باید بر روی آن پژوهش انجام شود را مشخص می‌کنند و آن را در اختیار جامعه دانشگاهی قرار می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شورای عالی عتف (علوم، تحقیق و فناوری) وابسته به وزارت علوم را یکی دیگر از ارگان‌های همسوکننده نیازهای کشور با تحقیقات علمی دانشگاهیان دانست و گفت: این شورا شامل یازده کمیسیون بوده که اولویت‌های پژوهشی سازمان‌ها را تحویل گرفته و با انجام بررسی‌های لازم و تطبیق آن با اولویت‌های نیاز کشوری، بودجه مورد نظر را برای آن تحقیق مشخص می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاهیان نیز با بررسی نیازهای اساسی کشور در زمینه‌های مختلف، نتایج را به سازمان‌های مورد نظر پروپزال (روش تحقیق) می‌دهند، تصریح کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا همراهی بسیار عالی را در کنار اساتید در این زمینه دارند و می‌توان گفت که دانشجویان در خط مقدم این پژوهش‌ها قرار می‌گیرند.

اکبری در ادامه افزود: اساسا تحقیقات بنیادی وظیفه دانشگاهیان است و باید این تحقیقات با نیازهای یک سازمان و بودجه تعیین شده برای این تحقیق همخوانی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عدم مدیریت مناسب، تغییر مدیریت در سازمان‌های مختلف و عدم بودجه کافی را عوامل کاربردی نشدن برخی پژوهش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل این مشکلات برخی پژوهش‌ها در قالب پایان‌نامه و مقاله باقی می‌مانند و حداکثر کاری که برای‌ این تحقیقات انجام می‌شود ارائه آن‌ها به صورت مقاله در کنفرانس‌هاست و باید برای کاربردی کردن این پژوهش‌ها و رفع مشکلات و نیازهای اساسی کشور مشکلات بازدارنده رفع شوند.      

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark