کد مطلب: 41266
 
کشورهای عربی برای مقابله با ایران نیروی نظامی مشترک تشکیل می‌دهند
خالد بن احمد آل خلیفه در مصاحبه‌ با نشریه فایننشال‌تایمز، تشکیل نیروی نظامی مشترک میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را تائید کرد و هدف از آن را مقابله با داعش و ایران توصیف کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کشورهای عربی برای مقابله با ایران نیروی نظامی مشترک تشکیل می‌دهند
 
به گزارش زاهدانه ، "خالد بن احمد آل خلیفه" در مصاحبه با "فایننشال‌تایمز"، با تائید تلاش کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تشکیل نیروی نظامی مشترک به فرماندهی عربستان، مدعی شد این اقدام برای رویارویی با تهدیدات ناشی از گروه تروریستی داعش، ایران و تحولات یمن صورت می‌گیرد. 

وزیر خارجه بحرین گفت این نیروی مشترک، که نهایتا می‌تواند چند صد هزار نیرو داشته باشد، بعد از اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که در ماه جاری میلادی در قطر برگزار می‌شود، آغاز به کار خواهد کرد.

فایننشال تایمز نوشت: این نیروی نظامی، بر عملیات دفاعی متمرکز خواهد بود و با هماهنگی فرماندهی دریایی شورای همکاری خلیج فارس در مقر بحرین و فرماندهی هوایی آن در مقر عربستان فعالیت خواهد کرد.

وزیر خارجه بحرین به این نشریه گفت: "چند دستگی عراق و وضعیت بد سوریه را ببینید. اگر افغانستان مکتب اولیه تروریست‌ها بود، سوریه و عراق دانشگاه‌های آن‌ها بوده‌اند. این‌ها تهدیدات جدی هستند و افراد زیادی از کشورهای ما به آنجا رفته و به آن‌ها ملحق شده‌اند."

فایننشال‌تایمز می‌نویسد: بحرین بعنوان یکی از اعضای ائتلاف آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه معتقد است تنها 25 تن از شهروندانش به داعش پیوسته‌اند. شیخ خالد می‌گوید: نگرانی اصلی، حامیان داعش در بحرین و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستند.
 
Share/Save/Bookmark