کد مطلب: 38753
 
اسرائیل نگران نزدیکی احتمالی آمریکا و ایران است
روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت اسرائیل نگران است جنگ با داعش، آمریکا و ایران را به هم نزدیک تر کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
اسرائیل نگران نزدیکی احتمالی آمریکا و ایران است
 
به گزارش زاهدانه ، این روزنامه اسرائیلی در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "رون کامپیز" نوشت مقامات دولت آمریکا و منتقدان ضد ایرانی به خصوص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چشم انداز کاملا متفاوتی در مورد آینده جهان در صورتی که مذاکره کنندگان هسته ای در ضرب الاجل 24 نوامبر به توافق برسند به تصویر می‌کشند.

پس از ماه ها تاکید بر این که مذاکرات هسته ای یک مسئله مجزا با دیگر مسائل است، مقامات بلند پایه آمریکایی اکنون توافق احتمالی را موجب تغییری اساسی در چگونگی عملکرد ایران در جهان می دانند.

فیلیپ گوردون، هماهنگ کننده اصلی کاخ سفید در امور خاورمیانه در کنفرانس سالانه شورای ملی ایرانیان آمریکایی گفت: «یک توافق هسته ای می تواند آغازگر فرایندی باشد که منجر به رابطه جدیدی میان کشورهای ما شود.»

وی افزود: «ایران می تواند کاهش تنش ها با همسایگانش را آغاز کند و به جایگاه درست خود در جهان بازگردد.»

گوردون گفت گرم شدن روابط دو کشور منافع زیادی دارد از جمله افزایش روابط تجاری، تبادلات فرهنگی و سفر دانشجویان ایرانی به خارج از کشور.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته گفت: «به محض تعلیق تحریم های اصلی ما که به سرعت پس از حصول توافق روی خواهد داد، جهان به سوی ایران سرازیر خواهد شد.»

اما نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنان خود در روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به صراحت گفت این دیدگاه ساده لوحانه است گرچه به طور مستقیم به نام دولت اوباما اشاره ای نکرد.

اسرائیل و تعدادی دیگر از متحدان آمریکا در منطقه از جمله عربستان نگران هستند که توافق هسته ای نفوذ ایران را در منطقه افزایش دهد.
 

انتهای پیام./
Share/Save/Bookmark