کد مطلب: 62236
 
فرمانده یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان خبر داد:
رفع تصرف اراضی دولتی خاش به ارزش ۵ میلیارد ریال
فرمانده یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی شهرستان خاش به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، غلامرضا سراوانی بیان کرد: این میزان رفع تصرف با حکم قضایی و توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شود.

وی از اهتمام اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضایی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و ساز‌های غیرمجاز است این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره‌کل با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی و اهتمام خود را در جهت جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه بکار بسته تا اجازه داده نشود که ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چرا که این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد.

سراوانی خاطرنشان کرد: شهروندان سیستان و بلوچستان در صورتیکه با ساخت و ساز غیرمجاز یا تصرف برخورد کردند بلافاصله به شماره ۱۶۵۶ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدامات بازدارنده انجام شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark