کد مطلب: 62056
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان:
شهداء قهرمانان واقعی ملت هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: شهدا قهرمانان واقعی ملت‌ها هستند و همه مردم به قهرمانان خودشان افتخار می‌کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمد ناظری در محل مصلی نماز جمعه زاهدان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم، اگر نگاهی به تقویم تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ به نام روز شهداء و سالروز تأسیس میلاد شهید رقم خورده است.

وی افزود: جنگ در سال ۱۳۵۹ آغاز و نهادی با نام بنیاد شهید تأسیس شد، از آغاز روز‌های شروع مبارزات، حضرت امام (ره) از خرداد سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲بهمن سال ۵۷ که این مبارزات ۱۵ سال طول کشید، تعداد زیادی از دلدادگان عشق به ولایت و امامت و حضرت امام مشغول مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بودند.

ناظری تصریح کرد: در روز‌های اول نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به بی‌رحمی رژیم منحوس پهلوی در جهت حمایت از نهضت حضرت امام (ره) شهید داده‌ایم.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان؛ نهاد و سازمانی که از این شهدا نام و یادی کنند، نبود.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۱۶۴ شهید در بازه زمانی ۱۵ ساله مبارزات حضرت امام (ره) تقدیم به نظام و انقلاب شده بود.

ناظری تشریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان آغاز شد و در همه کشور منافقین، معاندین و ضد انقلاب مشغول دسیسه چینی بودند و گاهی اوقات از افراد و امت حزب الله تعدادی به شهادت می‌رسیدند.

این مسئول گفت: جهت ساماندهی امورات و رسیدگی به خانواده‌های شهدا نهادی به نام بنیاد شهید در این تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ تشکیل شد تا به امورات خانواده‌های شهدا رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بین نهاد‌های ۱۵‌گانه در اول انقلاب نهاد بنیاد شهید تأسیس شد که حضرت امام (ره) به عنوان بنیاد افضل یاد کردند.

ناظری بیان کرد: وقتی صحبت از شهید، شهادت و ایثارگری می‌کنیم شهدا در صدر و در کنار آن آزادگان و ایثارگران قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: شهدا قهرمانان واقعی ملت‌ها هستند و همه مردم به قهرمانان خودشان افتخار می‌کنند.

وی افزود: شهید آرمان دارد و آرمانش بالاتر از انسان معمولی است که در اهدافش ترسیم شده، شهید برای رسیدن جایگاه متعالی خودش، جانش را به خطر میاندازد.

به گفته ناظری؛ سبک زندگی شهدا را که بررسی می‌کنیم، نگاه شهدا، نگاه به آخرت گرایی است که امروز خودشان را خرج آخرت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری ادامه داد: شهدا زرنگ‌ترین تاجران هستند، شهدا دنیای مادی خود را با زندگی ابدی عوض کرده و مرگ تاجران را انتخاب می‌کنند.

ناظری خاطرنشان کرد: ایثارگر کسی است که منافع اجتماع و دیگران را بر منافع خودش ترجیح می‌دهد و امروز هدف دشمنان این است که بتوانند هدایت اجتماع را به سمت فرد گرایی سوق دهند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark