کد مطلب: 62632
 
امام‌جمعه زاهدان:
دشمنان برای ایجاد درگیری به اسم دین، مجوز سوزاندن قرآن و تورات را می‌دهند
امام‌جمعه زاهدان گفت: دشمن برای ایجاد تفرقه یک روز مجوز قرآن سوزی و روز دیگر مجوز به‌آتش‌کشیدن تورات را می‌دهد.
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، بیان کرد: سه جمله کلیدی در فرمایشات امام حسین (ع) وجود دارد که زمینه قیام و اهداف نهضت را مشخص می‌کند جمله اول «إذا بلیت الأُمّة براعٍ مثْل یزیدٍ وعلی الإسلام السلام» اگر امت اسلامی با حاکمی همچون یزید مبتلا شود باید با اسلام خداحافظی کرد.

وی ادامه داد: در جمله دوم این‌گونه عنوان شده «لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً» من به طور سرخود و برای حکومت قیام نکرده‌ام؛ بلکه باهدف اصلاح امت اسلامی قیام می‌کنم.

امام‌جمعه زاهدان افزود: امام حسین (ع) در سومین جمله خود عنوان می‌کنند"اَن آمُرَ بالمعروفِ و اَنهی عَنِ المُنکَرِ" من می‌خواهم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنم و مگر نمی‌بینید که وضعیت جامعه به‌گونه‌ای شده که به حق عمل نمی‌شود، معروف در جامعه تحقق پیدا نمی‌کند و از باطل دست کشیده نمی‌شود و وظیفه ما امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و چه کسی برای این امر سزاوارتر از من است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به جمله «کُلُّ یَومٍ عاشُوراءُ وَ کُلُّ أرْضٍ کَرْبَلا» اظهار کرد: هر روز عاشورا و هر سرزمین کربلاست بدین معنا که تقابل جبهه حسینی و جبهه یزیدی همواره و تا قیامت ادامه دارد و ما در هر جا، مکان، زمان و موقعیتی که هستیم باید جبهه خود را مشخص کنیم.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم به‌درستی به وظیفه عمل کنیم باید جبهه حسینی و جبهه یزیدی را بشناسیم و تلاش کنیم و از خداوند متعال بخواهیم تا به ما توفیق دهد تا زیر چتر ولایت‌فقیه و پای پرچم امام حسین (ع) بمانیم و در این راه جهاد و تلاش کنیم و زندگی و مرگ ما در این جبهه باشد و یزیدیان زمان را شناخته و از استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی گرفته تا برخی از مزدوران آن‌ها که در برخی از کشورهای اسلامی حکومت را به دست دارند و هر کسی که در جبهه استکبار قدم می‌زند با آنها مقابله و مبارزه کنیم.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم راه امام حسین (ع) را در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ادامه دهیم باید به‌درستی معروف و منکر زمان خود را بشناسیم تا بتوانیم به‌درستی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنیم و اگر می‌خواهیم راه امام حسین (ع) را در اصلاح جامعه اسلامی ادامه دهیم باید آسیب‌ها و راهکارهای رفع آن را بدانیم تا بتوانیم در این مسیر به‌درستی گام برداریم.

جهاد تبیین معروف امروز

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: معروف امروز ما جهاد تبیین است و باید برای تبیین معارف دینی، انقلابی و ارتقای بصیرت مردم به‌ویژه نسل جوان و پاسخگویی به هجمه‌ها و شبهات تلاش کنیم و منکر ما نیز کم‌کاری، ولنگاری و وادادگی در برابر این هجمه‌ها، شبهات و فضای باز مجازی است.

وی گفت: معروف امروز ما تأکید بر وحدت جامعه ایمانی و اتحاد جامعه دینی فراتر از جامعه اسلامی است، منکر ما کاری است که دشمن می‌کند آن هم تلاش برای ایجاد تفرقه بین جوامع دینی به‌طوری‌که یک روز مجوز قرآن سوزی و روز دیگر مجوز به‌آتش‌کشیدن تورات را می‌دهد تا بین مردم به اسم دین دعوا و درگیری ایجاد کند و به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه را که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی انجام می‌دهند برای ایجاد جنگ و تفرقه مذهبی از جمله منکرهای امروز ماست که باید موردتوجه قرار گیرد.

آیت‌الله محامی ادامه داد: معروف امروز ما تلاش برای حفظ سلامت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و افزایش کارآمدی و بهره‌وری آن‌ها و منکر امروز ما انواع فسادی است که در برخی از دستگاه‌ها شاهدیم از جمله فساد اخلاقی، فساد مالی، فساد اداری به باید آن‌ها را به‌خوبی شناخته و نهی‌ازمنکر کنیم.

وی اظهار کرد: معروف امروز ما تلاش برای تحکیم بنیان خانواده، تقویت عفاف و حجاب و فرزندآوری و منکر امروز ما تضعیف بنیان خانواده، گسترش بی‌بندوباری، بی‌عفتی، بی‌حجابی و آمار بالای طلاق است که باید به‌درستی شناخته و برای اصلاح آن تلاش کنیم.

عدالت و اجرای قانون معروف امروز ما است

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: معروف امروز ما عدالت و اجرای قانون برای همه یکسان و بدون استثناست تا عدالت برای هر قوم و مذهب اجرا شود و قانون برای هر کسی در هر جایگاهی از جامعه اجرا شود و منکر امروز ما تخلفات از قانون، مافیاها و انواع قاچاق است که باید برای رفع این آسیب و اصلاح جامعه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: معروف امروز ما رعایت حقوق و کرامت مردم توسط همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی است چرا که اگر فرد مجرم هم باشد باید برای جرم مرتکب شده مجازات شود؛ اما مسلمان و انسان است و باید حفظ حرمت او شود و دستگاه‌های ما باید به نیروهای خود حفظ کرامت و حرمت مردم را آموزش دهند و نظارت و کنترل کنند و منکر ما این است که متأسفانه در برخی از دستگاه‌ها مشاهده می‌شود که حرمت مردم حفظ نمی‌شود.

محامی خاطرنشان کرد: معروف امروز ما تلاش جمعی، جهادی، مستمر و مؤثر برای اثبات کارآمدی نظام و ارائه انواع خدمات به مردم است و در مقابل منکر امروز ما نیز تنبلی، سستی، کاهلی، باندبازی، تخلف، سوءاستفاده، غارت اموال عمومی و اجحاف و ظلم به مردم است.

وی گفت: معروف امروز ما احساس مسئولیت عمومی، نظارت همگانی و مطالبه‌گری عمومی مردم از مسئولان است تا از بروز مشکلاتی که امروز در شمال، مرکز و جنوب استان با آن موجه هستیم جلوگیری شود که برای این کار مردم باید به میدان مطالبه‌گری وارد شوند.
امام‌جمعهٔ زاهدان افزود: معروف امروز ما تلاش برای حل مشکلات منطقه سیستان است و اگر موارد ذکر شده از جمله مطالبه‌گری‌ها، احساس مسئولیت‌ها و پیگیری‌ها انجام می‌شد وضعیت سیستان این‌گونه نبود و اگر با ترک فعل‌ها، بی‌تدبیری‌ها، کاهلی‌ها و زدوبندها برخورد می‌شد وضعیت استان و به‌ویژه منطقه سیستان این‌گونه نبود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خطاب به ائمه جمعه منطقه سیستان عنوان کردم که چرا بزرگان و فرهیختگان منطقه سیستان طرح جامعی برای احیای سیستان ارائه نمی‌کنند تا حرف همه در استان یکی شود و همه برای اجرای آن برنامه تلاش کنند البته بشارت دادند کاری در حال انجام است و امیدواریم زودتر نتیجه دهد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark