کد مطلب: 45028
 
پیوستن دکترصالحی به مذاکرات هسته ای، این مذاکرات را فنی‌تر کرده است
با پیوستن فیزیکدانانی همچون دکتر صالحی به تیم مذاکره کنندگان هسته ای، این مذاکرات فنی تر شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
پیوستن دکترصالحی به مذاکرات هسته ای، این مذاکرات را فنی‌تر کرده است
 
به گزارش زاهدانه ، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مقاله ای به فنی تر شدن روند مذاکرات هسته ای ایران به دنبال پیوستن دکتر علی اکبر صالحی، به تیم مذاکره کننده از طرف ایران، به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی در رشته مهندسی فیزیک هسته ای اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در سال 1977 میلادی موفق به أخذ مدرک دکترا در رشته فیزیک هسته ای از دانشگاه ام آی تی آمریکا (موسسه فنآوری ماساچوست) شد و در حال حاضر او و برخی دیگر از دانشمندان ارشد هسته ای از جانب دو طرف مذاکرات در ژنو، برای بررسی جوانب فنی این مذاکرات، به روند گفتگوها پیوسته اند.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا و دکتر علی اکبر صالحی، روز شنبه وارد ژنو، محل برگزاری گفتگوهای هسته ای ایران شدند تا در این گفتگوها تا روز دوشنبه حضور داشته باشند. هر دو آنها، در طول دهه 1970 میلادی در دانشگاه ام آی تی آمریکا مشغول تحقیق بر روی پروژه های فیزیک هسته ای بوده اند و اکنون به عنوان کارشناسان فنی به تیم مذاکره کننده افزوده شده اند تا به این طریق، مسائل فنی در بالاترین سطح حل و فصل شود.

قرار است جان کری و محمد جواد ظریف، وزرای خارجه آمریکا و ایران نیز در روز یکشنبه به جمع مذاکره کنندگان افزوده شوند.

این سیاستمداران تاریخ بیست و چهارم ماه مارس میلادی را به عنوان ضرب العجل برای دستیابی به توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران تعیین کرده اند.
 


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark