کد مطلب: 48151
 
فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کشور:
پروژه های مردم یاری هدیه رهبری به مردم است/ اشتغال‌زایی سپاه توطئه‌های دشمنان در مناطق مرزی را خنثی کرده است
فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کشور از پروژه های محرومیت زدایی بعنوان هدایای مقام معظم رهبری به مردم استان یاد کرد و گفت: بیشتر فعالیت این طرح ها در نقاط دور افتاده اجرا شده به گونه ای که 90 درصد طرح ها عمرانی و 10 درصد نیز غیر عمرانی است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
 
به گزارش زاهدانه،  سردار سید ضیاء الدین حزنی در مراسم رونمایی از طرح های عمرانی و پروژه های اقتصاد مقاومتی که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزارشده، اظهار داشت: هدف از اجرای پروژه های عمرانی و اقتصاد مقاومتی را علاوه بر کوچک و زوده بازده بودن آنها کمک به رفع محرومیت زدایی، پیوند مردم با نظام، ایجاد بارقه امید در دل مردم، بهبود معیشت افراد، کمک به امنیت پایدار و پایداری نظام و عام المنفعه بودن آنها عنوان کرد.
وی از پروژه های محرومیت زدایی بعنوان هدایای مقام معظم رهبری به مردم یاد کرد و گفت: بیشتر فعالیت این طرح ها در نقاط دور افتاده اجرا شده به گونه ای که 90 درصد طرح ها عمرانی و 10 درصد نیز غیر عمرانی است.
این مسئول افزود: اقدامات مناسب و شایسته محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی سپاه باعث شده تا توطئه‌های دشمنان در مناطق مرزی خنثی شود.
وی از جمله اقدامات محرومیت زدایی در سیستان وبلوچستان را ایجاد غسالخانه در مناطق صعب العبور، احداث 2هزار کیلومتر راه روستایی، ایجاد 60 فقره موج شکن، ایجاد مشاغل کوچک، احیای اراضی کشاورزی، حفر و بازسازی چاه ها و احداث و بهره برداری گلخانه ها عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان در سه قسمت عمرانی، کشاورزی و غیر عمرانی کار صورت گرفته است.
سردار حزنی خاطر نشان کرد: تا امروز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه قدس، گروههای تخصصی قرارگاه خاتم، گروههای مردمی و یاران بشاگرد(خیرین کشوری) 23 میلیارد و 283 میلیون تومان منعقد و همه این مبلغ پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: تعداد پروژه های اشباع شده در این منطقه 2 هزار و 29 طرح بوده است و 1733 پروژه خاتمه و 296 پروژه در حال اجرای مراحل پایانی است.
وی بیان داشت: احداث 213 واحد گلخانه، ترمیم 200 گلخانه، 5 استخر پرورش ماهی، 10 نانوایی، 120 جایگاه دام ، تسطیح 1427 زمین کشاورزی، احیای قنات، مجموعه ورزشی، آبرسانی، بازسازی مدرسه علمیه، خانه عالم و جمعا 2 هزار و 13 پروژه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و قرارگاه قدس و رده های مستقر در سپاه استان انجام شد.
وی از اختصاص 7 میلیارد و 789 میلیون تومان در اقدامات غیر عمرانی خبر داد و بیان داشت: 1915 توزیع بسته های بهداشتی، توزیع بسته های آموزشی74 هزار 197 مورد، سبد معیشتی، ضیافت افطاری، اعزام کاوران زیارتی طوایف، تهیه چرخ خیاطی، تجهیز مساجد، اجرای برنامه های آموزشی، کمک به ایتام اهل سنت، و ... از دیگر اقدامات بوده است.
مسئول قرارگاه قرب کوثر تصریح کرد: در بحث کشاورزی نیز ماموریت داریم 33 هکتار اراضی کشاورزی را تسطیح و آبرسانی و تحویل شبکه های تعاونی شود که تا کنون 18 هزار و 860 هکتار مطالبات کامل و 9 هزار و 760 هکتار تسطیح و 108 چاه حفر شده و 6 هزار 640 هکتار زیر کشت و 6 تعاونی در این خصوص تشکیل شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark