کد مطلب: 40132
 
حمایت 84 درصد از یهودیان آمریکایی از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران
یک روزنامه آمریکایی نوشت: 84 درصد از یهودیان آمریکایی، برخلاف نقطه نظرات نتانیاهو، دستیابی به توافق هسته‌ای (جامع) با ایران را ترجیح می‌دهند و کلاً اکثریت قابل توجه شهروندان آمریکایی‌ از راه‌حل دیپلماتیک با ایران حمایت می‌کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
حمایت 84 درصد از یهودیان آمریکایی از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران
 
به گزارش زاهدانه ، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور، روز شنبه در مقاله‌ای به قلم "هاوارد لافرانچی" نوشت: گروه لابی "جی استریت" در واشنگتن که از سایر گروه‌های لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا تا حدی میانه‌روتر است، از یهودیان آمریکایی که در انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا در سه شنبه‌ی گذشته شرکت کرده بودند، یک نظرسنجی تلفنی به عمل آورد که نتایج آن، به خصوص در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، نسبتاً غیرقابل انتظار بود. 

از اینرو، باراک اوباما،‌ رییس جمهور آمریکا، در حالی که تلاش دارد تا اواخر ماه جاری میلادی، به توافقی با ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کند، می‌تواند روی حمایت این بخش از جامعه آمریکا، یعنی یهودیان آمریکایی، حساب کند. 

نتایج نظرسنجی یاد شده حاکی از آن است که جامعه یهودیان آمریکایی، به هشدارهای مکرر بنیامین نتانیاهو، رییس کابینه اسرائیل، علیه برنامه هسته‌ای ایران، گوش نمی‌دهند و به این هشدارها اعتنای خاصی ندارند.

لذا پشتیبانی قوی و گسترده یهودیان از توافقی هسته‌ای که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های غنی‌سازی ایران را مهار می‌کند، ولی آن را کاملاً متوقف نمی‌کند، بسیار شگفت‌آور و غیرمنتظره بود. 

از اینرو، این بخش از نتایج این نظرسنجی که نشان می‌داد اکثریت قاطع یهودیان آمریکایی، یعنی بالغ بر هشتاد و چهار درصد از آنان، با این موضوع که ایران برنامه هسته ای خود را ادامه دهد، راحت هستند و مشکل خاصی با آن ندارند، بسیار برجسته  بود. این مسئله هنگامی جالب توجه تر می شود که یهودیان آمریکایی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، از پیامدهای امضای توافق (جامع) با ایران که همان کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه اقتصاد این کشور است، آگاه بودند.
 



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark