کد مطلب: 43624
 
ارائه "طرح ملایم‌تر" تحریم ایران در سنای آمریکا+ جزئیات
آسوشیتدپرس گزارش داد: حامیان تحریم‌ ایران در سنای آمریکا برای جلب آرای بیشتر و رد کردن امکان وتو از سوی رئیس جمهوری این کشور، طرح ملایم‌تری را برای تحریم ایران ارائه کرده‌اند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
ارائه "طرح ملایم‌تر" تحریم ایران در سنای آمریکا+ جزئیات
 
به گزارش زاهدانه ، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به کنگره هشدار داده بود که هرگونه تحریم تازه را از مسیر صلح‌آمیز خارج می‌کند.

طرح تازه روز جمعه تنظیم شد اما هنوز به طور رسمی به سنای آمریکا ارائه نشده است.

روز پنجشنبه آینده کمیته بانکی سنا، طرح تازه را برای بحث و رای‌گیری به سنا ارائه خواهد کرد.

این لایحه را مارک کرک جمهوری خواه و رابرت منندز دموکرات، دو سناتوری که از لایحه‌های پیشین تحریم هم حمایت کرده‌اند پیشنهاد داده‌اند.

بر اساس این طرح اگر ایران تا روز اول ژوئیه (دهم تیرماه) بر سر برنامه هسته‌ای‌اش با گروه ۱+۵ به توافق نهایی نرسد، تحریم‌های تازه‌ای را به تدریج تجربه خواهد کرد.

اول ژوئیه مهلت مورد توافق طرفین برای دستیابی به توافق نهایی است.

همزمان سناتور "لیندسی گراهام" از اعضای برجسته حزب جمهوری خواه گفته است که برای تحریم های تازه علیه ایران فشار خواهد آورد.

البته او روز یکشنبه گفت که اگر اوباما موافقت کند هر معامله ای با ایران را برای تایید به کنگره بفرستد، او دنبال تحریم های تازه نخواهد بود.

با این حال یک مشاور کاخ سفید چنین ایده ای را تعدی به اختیارات ریاست جمهوری توصیف کرد.

دن فایفر گفت که گراهام "مایل است همه تصمیم های سیاست خارجی ایالات متحده را بگیرد و فرمانده کل قوا باشد...اما این جزو اختیارات رئیس جمهوری است."

بر اساس تقویم پیشنهادی سناتورها کرک و منندز اگر ایران تا اول ژوئیه به توافق نهایی نرسد، چند روز بعد از این تاریخ، تحریم‌های تازه عملی می‌شوند و ظرف چند ماه این تحریم‌ها تشدید خواهند شد.

ششم ژوئیه (۱۵ تیرماه) اجرای تحریم‌هایی که پیش از این و بر اساس قرارهای اولیه مسکوت گذاشته شده بودند، از سر گرفته خواهد شد.

پس از آن در سوم اوت (۱۲ مرداد) تحریم‌های تازه ای علیه صنعت نفت ایران اعمال خواهد شد و هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) کشورهایی که در حال حاضر از ایران نفت وارد می‌کنند با محدودیت‌های تازه مواجه خواهند شد.

هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تعداد بیشتری از مقام‌های ایرانی، هدف تحریم مسافرتی و مالی قرار می‌گیرند و دوم نوامبر (۱۱ آبان) موسسه‌های مالی خارجی که درگیر مبادله مالی با بانک مرکزی ایران و سایر بانک‌های تحریم شده هستند مشمول تحریم‌های تازه خواهند شد.

نهایتا در هفتم دسامبر (۱۶ آذر) اگر همچنان توافقی به دست نیامده باشد صنایع خودروسازی، مهندسی و بخش‌های معدنی ایران تحریم خواهند شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark