کد مطلب: 44057
 
انتخاب فغانی باعث ارتقای داوری کشور می شود/قضاوت در فینال امتیاز بزرگی برای فغانی است
رئیس کمیته دپارتمان فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب فغانی به عنوان داور بازی فینال گفت: این افتخار بزرگی برای جامعه داوری محسوب می شود و به فغانی هم تبریک می‌گویم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
انتخاب فغانی باعث ارتقای داوری کشور می شود/قضاوت در فینال امتیاز بزرگی برای فغانی است
 
به گزارش زاهدانه ، حسین عسگری افزود: حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی جام ملت‌های آسیا را برای اولین بار قرار است تیم داوری ایرانی قضاوت کند که این جای مباهات دارد.

عسگری در ادامه عنوان کرد: فغانی و همکارانش در تورنمنت جام ملت‌های آسیا خوب قضاوت کردند و عملکردشان در 4 مسابقه باعث گزینش و انتخابشان برای بازی فینال شد.

رئیس کمیته دپارتمان تصریح کرد: به هر حال فغانی قضاوت خوبی داشته است و این انتخاب امتیاز بزرگ برای داوری کشور است.

وی درباره اینکه امکان این است که فغانی برترین داور آسیا شود، بیان کرد: برترین داور آسیا یک ماه پیش انتخاب شده بود. دور جدید انتخاب برترین داور آسیا سال آینده است. به هر حال برترین داور آسیا باید یکسری از شرایط را داشته باشد. مسابقات حساس امتیاز بالا دارد و به علت اینکه فغانی قرار است فینال را سوت بزند این موضوع یک امتیاز بزرگ برای وی محسوب می‌شود.

وی درباره اینکه مسئولان داوری چه اقداماتی برای تربیت داوران در حد فغانی کردند، تصریح کرد: ما وظایفمان را به درستی انجام می‌دهیم اما داوران هم باید کار کنند و زحمت بکشند تا به امثال فغانی بتوانند برسند. به هر حال قضاوت در بازیهای مهم و حساس بین المللی بستگی به توانایی داوران دارد.

عسگری درباره احتمال قضاوت قهرمانی در نیم فصل دوم عنوان کرد: داورانی در نیم فصل دوم قضاوت می‌کنند که در تست داوری شرکت کرده باشند.

وی در پایان درباره وضعیت حقوق داوران خاطر نشان کرد: به نظرم سازمان لیگ حقوق داوران را به حسابشان ریخته باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark