کد مطلب: 40385
 
امضای تفاهم نامه با وزارت دفاع در آینده نزدیک/ کاهش صدور مجوز 300هزار قبضه سلاح شکاری در سال گذشته
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: سال گذشته با دستور وزیر دفاع مجوز صدور 300 هزار قبضه سلاح شکاری کمتر توزیع شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
امضای تفاهم نامه با وزارت دفاع در آینده نزدیک/ کاهش صدور مجوز 300هزار قبضه سلاح شکاری در سال گذشته
 
به گزارش زاهدانه ، در ششمین همایش مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور، گفت: بحث آثار جنگ در نیروهای مسلح در منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا شدت فراوانی داشته است و علاوه بر آسیب انسان‌ها تخریب فراوانی را در طبیعت و منابع آبی به وجود آورده است.

وی با اشاره به رویکرد نامناسب سازمان ملل، اظهار داشت: سازمان ملل باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند و راهکارهای جدی‌تری را پیشنهاد دهد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظهور گروه داعش بیان داشت: برای مثال گروه داعش و برهم ریختگی حکومت‌ها در مواجهه با این گروه نیاز به عزم ملی و جهانی دارد. این گروه تا به امروز آسیب‌های جدی را به محیط زیست وارد کرده‌اند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه با تاکید بر همکاری نیروهای مسلح با سازمان محیط زیست، تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور به زودی تفاهم نامه‌ای را با وزارت دفاع تنظیم می‌کند.

ابتکار افزود: جا دارد در این مراسم از سردار حسین دهقان وزیر دفاع تشکر ویژه انجام دهم زیرا وی در سال گذشته توزیع سلاح‌های شکاری را تا 300هزار قبضه کاهش داده است و از این رو در سال گذشته طبیعت ایران در امان بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اثرات منفی جنگ بر روی محیط زیست، گفت: ما باید اثرات منفی جنگ، افراد تندرو را بسیار جدی بگیریم و قوی شویم. همه ما نیاز به مکانیزم مهار و راهکارهای بین‌المللی داریم تا از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم.

ابتکار با اشاره به امنیت NGOها، اظهار داشت: NGOهای بین المللی اهمیت فراوانی دارند و ما در ایران بستر مناسبی برای همکاری با این NGOها فراهم کرده ایم و نیز در این خصوص همه کشورها باید برای مقابله با تخریب محیط زیست با یکدیگر متحد شوند و از صدمات وارده به محیط زیست بکاهند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در ایران همکاری نزدیکی بین محیط زیست و وزارت دفاع وجود دارد و ما با یکدیگر متحد هستیم تا از محیط زیست و کشورمان دفاع کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark