کد مطلب: 42185
 
به صورت امینانه موقوفات را مدیریت کنیم/ همه به هم تذکر دهیم راه امام‌خمینی(ره) فراموش نشود
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احیای وقف و رونق امام‌زادگان را از برکت انقلاب اسلامی و حرکت امام‌ راحل دانست و گفت: اگر امام‌خمینی(ره) نبود امروز نمی‌توانستیم از وقف و موقوفات حرفی به میان آوریم.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
به صورت امینانه موقوفات را مدیریت کنیم/ همه به هم تذکر دهیم راه امام‌خمینی(ره) فراموش نشود
 
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز 29 آذرماه در نخستین روز از هفته وقف که به عنوان «وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری» نامگذاری شده، در مراسم تجدید بیعت مدیران، معاونان و کارکنان سازمان اوقاف با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که توفیق زیارت امام‌خمینی(ره) را در هفته وقف یافتیم تا از مظهر نورانی ایشان کسب فیض کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر چه داریم به برکت نهضت امام‌خمینی (ره) است، گفت: یاد امام و یادگارانش را گرامی می‌داریم، زیرا ایشان هر چه داشتند مخلصانه برای انقلاب به میدان آوردند.

وی با اشاره به اینکه امام‌خمینی(ره) حق عظیمی بر همه ملت ایران، مسلمانان عالم و حتی غیرمسلمانان و بشریت دارند، افزود: انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) سبب شد همه مسلمانان، آزادیخواهان و مظلومان از آن الگو بگیرند و جرأت پیدا کنند در برابر مستکبران عالم قد علم کنند، زیرا قبل از انقلاب اسلامی کسی جرأت قیام و فریاد در برابر مستکبران را نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه کارکنان و مسئولان سازمان اوقاف در سراسر کشور مدیون امام خمینی(ره) هستند، گفت: اگر امام‌خمینی(ره) نبودند امروز قادر نبودیم از وقف، موقوفات و امام‌زادگان حرفی به میان آوریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هفته وقف فرصتی برای بیان وقف و احکام این سنت الهی است، تصریح کرد: رسانه‌های کشور در این هفته این فرصت را ایجاد کردند تا از وقف، اهل بیت(ع) و امام‌زادگان و اوقاف سخن به میان آورده شود و این به برکت نهضت امام‌خمینی(ره) است.

وی با اشاره به اینکه وقف از احکام و سنت‌های الهی است، افزود: فراموش نشدن این سنت و فرهنگ الهی به واسطه تلاش‌ها و بیانات مجاهدگونه امام‌خمینی(ره) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه مسئولان اوقاف عهد می‌بندند به راه امام وفادار باشند، افزود: مقصد نهایی انقلاب ما اسلام و قرآن است و این هدف امام‌خمینی(ره) بوده و دستگاه وقف نیز محدود به اسلام و اهل‌بیت(ع) بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: روح امام‌خمینی(ره) ناظر و شاهد
اعمال کارکنان اوقاف است و ما باید به صورت امینانه موقوفات را به عنوان امانت مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: به لطف خداوند امروز سیاست اوقاف بر همین مبنا است و البته همه باید به یکدیگر تذکر دهیم تا راه امام فراموش نشود، زیرا عزت و سربلندی ما در این راه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) بعد از معصومی (ع) با ایجاد یک حکومت اسلامی کاری بی‌نظیر انجام دادند، گفت: امام‌خمینی(ره) حکومتی بر مبنای اسلام ایجاد کردند که امروز الگوی مسلمانان، بیداری اسلامی و همه تحرکات در کشورهای اسلامی و غیراسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف یکی از دستگاه‌هایی است که از جهات مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی باید در راه امام حرکت کند، تصریح کرد: شخصی که وارد یکی از ادارات اوقاف می‌شود باید نشانی از رفتار اخلاقی امام را در فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های امام‌زادگان و موقوفات ببیند و اگر کوتاهی در این راه شود قطعاً در برابر امام و شهیدان مؤاخذه خواهیم شد.

وی گفت: در محضر امام‌خمینی(ره) اعلام بیعت می‌کنیم که وظیفه خود می‌دانیم شرعاً و قانوناً خط مشی‌ نظام اسلامی که موجب احیای وقف و رونق امام‌زادگان شده است را به‌عنوان راه و رسم خود قرار داده و به آن وفادار باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: در سازمان اوقاف بهترین معروف امانت‌داری نسبت به موقوفات و حسن‌اقدام در امام‌زادگان و فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark