کد مطلب: 51978
 
بازار داغ خرید و فروش دام قربانی در زاهدان؛
حق فروش دام زنده از شهرک دامداران گرفته شد/ مردم از شهرک دامداران دام زنده نخرند
معاون سياسی اجتماعی فرماندار زاهدان گفت: در آستانه نزديک شدن به عيد قربان حق فروش دام زنده از شهرک دامداران گرفته شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
 
به گزارش زاهدانه، بازار داغ خرید و فروش دام زنده هر سال به مناسبت روز عید قربان رونق خاصی به خود می گیرد بگونه ای که شهروندان زاهدانی چند روزها قبل از فرا رسیدن این عید بزرگ سرشان حسابی برای خرید گوسفند شلوغ می شود.
بازار داغ دستفروشانی که بر سر هر کوچه و خیابان گوسفندان خود را رها کرده و مشغول کسب و کار می شوند. کسب و کاری که از یک سو صدای فروشندگان دام در محل های تایید شده از سوی فرمانداری را درآورده و از سوی دیگر با ذبح غیربهداشتی در کنار خیابان یا جوی های آب سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.
طبق گفته برخی فروشندگان در بازار عرضه دام این اوضاع باعث استقبال کم خریداران گوسفند از محل فروش دام در میدان ها و مکان های مشخص شده می شود که در همین راستا معاون سياسی اجتماعی فرماندار زاهدان در جلسه دام سبک و سنگين که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد در این خصوص اظهار داشت: در آستانه نزديک شدن به عيد قربان، 6 منطقه از شهر زاهدان برای عرضه دام زنده تعيين و حق فروش دام زنده از شهرک دامداران هم گرفته شد.

هشدار: از شهرک دامداران دام نخرید
مهندس گمركی زاده در راستای دسترسی آسان مردم به خريد دام زنده و كاهش انتقال بيماری تب كنگو گفت: جهت رفاه و آسایش عمومی شهروندان امسال در 6 منطقه از شهر كشتارگاه هايی تعيين شده كه در 2 مورد آن، علاوه بر فروش دام زنده، ذبح رايگان دام هم صورت می گيرد.
وی در این راستا از شهروندان خواستار آن شد تا از خريدن دام از ساير نقاط شهر خصوصا شهرک دامداران و دام های موجود در سطح شهر خودداری كنند زیرا از لحاظ بهداشتی، تنها اين 6 كشتارگاه و ميدان دام بهنام مورد تاييد دامپزشكی است.

جمع آوری دام زنده از سطح شهر همت دست جمعی می طلبد

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان هم با بیان اینکه هر ساله در عيد قربان اين استان با مشكل عرضه دام زنده در تمام نقاط شهر مواجه است، گفت: جمع آوری اين تعداد دام زنده از سطح شهر نيازمند همت دست جمعی مسئولان است.
مهندس خاشی نصب بنر از 18 شهریورماه مبنی بر اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص 6مکان مشخص شده را عاملی جهت کاهش میزان فروش دام زنده در سطح شهر و شهرک دامدارن عنوان کرد.

ارائه ماسک رایگان عاملی جهت جلوگیری از تب کنگو
رئيس دامپزشكی زاهدان هم در این جلسه برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری در سطح شهر بیان کرد: در راستای فرهنگسازی های لازم برای جلوگيری از ابتلا به تب كنگو، دستكش و ماسک رايگان در محل كشتارگاه ها ميان مردم و قصاب ها توزيع می شود.
دكتر حسن پور ادامه داد: كشتارگاه زاهدان در روز عيد قربان فعال است و انجام خدمات بهداشتی را برای مردم انجام می دهد لذا مردم به منظور مسائل بهداشتی جدا از ذبح دام در منزل خودداری كنند.
وی بیان کرد: اكيپ های ثابت و فعال دامپزشكی نيز در اين سه روز به صورت ويژه فعال هستند تا اگر خانوادها پس از ذبح دام به مورد مشكوكی برخوردند به درب منازل مراجعه كنند و با انجام آزمايش های لازم در محل، آنها را از سالم بودن يا نبودن گوشت دام مطلع كنند.
رئيس دامپزشكی زاهدان از شهروندان خواستار آن شد که در صورت مواجه شدن با گوشت غيرعادی پس از ذبح دام حتما با شماره تماس های 51-33517048 اداره كل دامپزشكی استان و 33523126 اداره دامپزشكی شهرستان يا شماره چهار رقمی 1512 تماس گيرند.
گفتنی است 6 منطقه مشخص شده برای عرضه دام زنده در زاهدان شامل انتهای خيابان كريم آباد، بولوار كشاورز جنب زمين ورزش، بلوار شهيد فاضلی روبه روی سازمان ميادين و تربار، بلوار جمهوری جنب مدرسه الكس، زيباشهر انتهاي خيابان صدرا و بلوار كشاورز جنب آتشنشانی است كه در بلوارجمهوری و بلوار كشاورز نيز به دليل ازحام جمعيت علاوه بر عرضه دام زنده، ذبح بهداشتی رايگان هم انجام می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark