کد مطلب: 40358
 
شمخانی: نامه اوباما به مقام معظم رهبری نخستین نامه نیست
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی در مصاحبه‎ای تلویزیونی با اشاره به نامه رئیس جمهوری آمریکا به مقام معظم رهبری، تاکید کرد تحریم‎های ظالمانه علیه ایران باید لغو شوند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۵
شمخانی: نامه اوباما به مقام معظم رهبری نخستین نامه نیست
 
به گزارش زاهدانه ، "علی شمخانی" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع که روابطش با کشورهای منطقه بر اساس منافع ملت‎ها باشد، تاکید دارد افزود: تحریم‎های یک‌جانبه و صادر شده از سوی شورای امنیت علیه ایران قانونی نیست و باید لغو شوند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه گفت: در صورتی‎که مذاکرات بدون لغو تحریم‎ها به اتمام برسد، مذاکراتی ناقص است و در تناقض با تعهدات غرب قرار دارد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: آن چیزی که ثابت می‎کند، برنامه هسته‎ای ایران صلح‎آمیز است، بازرسی قانونی و غیرقانونی بازرسان آژانس طی بیش از 12 سال اخیر است.

"علی شمخانی" تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تامین سوخت هسته‎ای برای نیروگاه‎هایش پایبند است؛ ما فناوری چرخه سوخت هسته‎ای را به طور کامل در اختیار داریم و برای این موضوع به کشور دیگری نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه مناسبات بین ایران و عربستان بسیار تاثیرگذار است، اضافه کرد: روابط دو کشور تاریخی است اما در سطحی که ما خواهان آن هستیم، نیست.

"شمخانی" همچنین در بخش دیگری از مصاحبه با شبکه المیادین گفت: جمهوری اسلامی ایران به نامه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به "حضرت آیت‎الله خامنه‎ای" رهبر معظم انقلاب پاسخ داده و این نخستین نامه محسوب نمی‎شود.

وی با ابراز خوش‎بینی در قبال دستیابی به توافق‎ هسته‎ای، گفت: در صورت پایبندی رئیس جمهوری آمریکا به مفاد نامه و پاسخ ایران به آن به توافق هسته‎ای خوش‎بین هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان افزود: تاکنون نامه‎های زیادی از چندین کشور عربی که در آن خواهان نزدیک شدن به ایران بوده و سیاست‎های خود را در قبال تهران اشتباه خواندند، دریافت کرده‎ام؛ نام این کشورهای عربی را نمی‎آورم اما به آنها گفته‎ام که درست است که تاخیر داشته‎اید اما کند نباشید و در امور ساده متوقف نشوید.

"علی شمخانی" با اشاره به اینکه امکان پیشروی برای آنهایی که بر ضد ملت‎های منطقه اقدام می‎کنند، وجود ندارد، تصریح کرد: اوضاع صنعا، بیروت، دمشق و بغداد با زمان گذشته متفاوت است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه گفت: حملات ائتلاف به کوبانی نزدیک به یک ماه است که بدون هیچ پیشرفتی ادامه دارد؛ این در حالی است که آزادسازی آمرلی و جرف الصخر ظرف روزهایی اندک رخ داد.

وی اضافه کرد: آیا هدف ائتلاف آمریکایی که از 60 کشور تشکیل شده، مقابله با داعش  است و یا تلاش برای مهندسی سیاسی جدید در منطقه؟


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark