کد مطلب: 49873
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
دیابت درمان قطعی ندارد/ 420 میلیون نفر مبتلا به بیماری خاموش/ بیش از 6درصد جمعیت سیستان وبلوچستان به دیابت مبتلا هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه نزدیک به 6 تا 8 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان به دیابت مبتلا هستند، گفت: حدود نیمی از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶
 
به گزارش زاهدانه، دکتر مهدی طباطبایی در سمینار دیابت که با حضور متخصصین و کارشناسان در مرکز همایش‌های پردیس زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: دیابت یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی، درمانی و اجتماعی در جهان محسوب می ‌شود که خانواده‌ها و بیماران نقش بسزایی در کنترل آن بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه در جهان بیش از 420 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند، گفت: در این زمینه از چین و هندوستان بعنوان پر جمعیت ‎ترین کشور دنیا می ‌توان نام برد.
این مسئول یکی از راههای بروز بیماری دیابت را نبود انسولین کافی در بدن عنوان کرد و افزود: اگرانسولین تولید شده در بدن به طور موثری استفاده نشود و بدن نتواند انرژی مورد نیاز را از مواد غذایی به دست آورد فرد به دیابت مبتلا می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه دیابت درمان قطعی ندارد، گفت: روش‌های موثری برای کنترل این بیماری و پیشگیری از بروز عوارض آن وجود دارد که با کنترل دیابت می‎توان تا حد امکان قند خون را در حالت طبیعی خود حفظ کرد.
وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان حدود 6 تا 8 درصد جمعیت به دیابت مبتلا هستند، بیان کرد: حدود نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود خبر ندارند.
طباطبایی تصریح کرد: داشتن برنامه غذایی درست، فعالیت بدنی منظم و نگهداری وزن در حد ایده‌آل به کنترل قند خون کمک می کند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark