کد مطلب: 63156
 
آخرین شب قدر ماه رمضان؛
سومین شب قدر پربرکت‌تر از هزاران ماه است
شب ۲۳ ماه مبارک رمضان آخرین شب از شب‌های قدر شب به‌قدر هزاران ماه که بسیار پر خیروبرکت برای مسلمانان است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، شب ۲۳ ماه مبارک رمضان شب به بلندای هزاران شب، شبی پر خیروبرکت که بسیاری از مسلمانان و دلدادگان اهل‌بیت با ذکر و نیایش این شب را سپری می‌کنند.

 در جای‌جای کشور این مراسم نورانی برگزار می‌شود دعاها و ادعیه مختلفی در شب‌های قدر خوانده می‌شود شب‌هایی که درهای رحمت اسمان بر روی زمینیان گشوده می‌شود.

 یکی از زیباترین دعاهای که در این مراسمات خوانده می‌شود، دعای جوشن کبیر است دعای زیبا و پربار که سرتاسر آن ذکر نام‌های خداوند متعال است.

 دعا می‌خوانیم قران به سر می‌گیریم تا حاجت‌روا شویم تا گره گورهای زندگی‌مان رفع شود تا بخشیده شویم امشب همه مردم دعا می‌کنند برای فرج امام عصر (عج) است تا با ظهورش صلح و آرامش را در سرتاسر جهان برقرار کند.

 در آخرین شب قدر همه به لطف و مرحمت خداوند متعال برای حاجت‌روایی دعا دارند برای سلامت بیماران دعا می‌کنند.
 
 امشب با آرزوی ملحق شدن به زمره شهدا آمدم
 در گوشه مسجد پیرمردی با چشم‌های بارانی نشسته بود در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عاشق و دلداده‌ای سیدالشهدا هستم در آرزوی شهادت و ملحق شدن به زمره شهدا چشمانم تر می‌شود دلم برای کربلا و بین‌الحرمین پر می‌زند امشب آمده‌ام تا مجوز کربلا را بگیریم آرزو دارم قبل از مرگم باری دیگر چشمانم به دیدن ضریح مطهره روشن شود.



 جوانی دیگر بر دیوار مسجد تکیه زده بود با حزن و اندوه دعای توسل می‌خواهند تصریح کرد: امشب دلی خسته و کوله باری از گناه به درگاه خداپناه آوردم خادم حسینم به سرور و سالار شهیدان ارادت دارم من نوکر این خاندانم آمده‌ام امشب بخشیده شوم به ریسمان الهی دست دوخته‌ام تا خداوند از گناهانم بگذرد.

 این شب‌ها، شب تلنگر است
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رضوانی کارشناس مذهبی، در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: امشب، شب شنیده‌شدن نیایش‌ها، رازونیاز است این شب‌ها به ما یادآور می‌شود که چقدر در این مدت به مبانی اخلاقی پایبند بودیم تا چه اندازه بر انجام تکالیف دینی و اخلاقی خود عمل کردیم این شب‌ها، شب تلنگر است.

 وی ادامه داد: عاشقان و دل دادگان بسیاری در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا حضور دارند کاش چشم دل‌ها باز شود مردم با دست‌های خالی مشرف شدند با کوله باری از حاجت، آرزو و حتی گناه آمدن تا دست‌های خالی آنان پر شود.

 کارشناس مذهبی تصریح کرد: دقایق سحر زمانی که صدای اذان را می‌شنویم پاک شده و دوباره متولد شده هستیم خداوند با سوز، اشک و ناله از گناه هان می‌گذرند بااین‌همه گناه مشتاق یک نگاه هستند با روسیاهی رو به سمت درگاه حق می‌کنند تا آمرزیده شوند.

 وی افزود: ما دولتی می‌خواهیم کریمه که به مسلمان و اسلام عزت دهد و کفر را ذلیلی کند این دعا برای عمل است دعایی که باعث استجابت می‌شود از ائمه بخواهیم برای ما دعا کنند آنگاه ما با عمل و تقیید آن را به سرانجام برسانیم.



 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوانی تشریح کرد: در این شب دست‌ها را به اسمان بلند کنید خدا باید ببیند که به او پناه آوردیم تا کمی‌ها و کاستی‌ها را ببخشد در سمت‌وسوی خدا و ائمه باید بود به آنان باید توسل کرد.

 وی ادامه داد: در این شب پر خیر و برکات در دستگاه محاسباتی قران و خدا گره می‌زنیم قران را بالای سر می‌زاریم و در کنار آن معصوم را یاد می‌کنیم می‌خواهیم قرانی فکر کنیم و قرانی تصمیم بگیریم تا اعمال ما مقدر شود.

 کارشناس مذهبی مطرح کرد: نماز رزق‌ها را بیشتر می‌کند یا نماز شب رزق را برای شما جاری می‌کند، خلاف امانت مانع رزق است، بداخلاقی مانع رزق است خوش‌اخلاقی مشکلات رزق و برکت را حل می‌کند.

 وی در پایان گفت: با حساب و کتاب درست و آداب‌ورسوم درست آن درست به کار شد، با سنت رزق، رزق روزی مادی و معنوی ما تأمین می‌شود و هر رزقی که به آن نیاز داریم از خدا بخواهیم برای آن سعی کنیم خدا بدون سعی، تلاش و استقامت جواب نمی‌دهد.
 
 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark