کد مطلب: 63180
 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:
رگبارپراکنده بهاری ورعد وبرق با احتمال بارش تگرگ درسیستان وبلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان هفته درسطح سیستان و بلوچستان رشدابر، رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی و کاهش دما پیش بینی شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۹
 
محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به شب گذشته با ورود سامانه بارشی به استان از ۶۹ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۲۳.۲، باهوکلات ۳۵.۵، سراوان ۱۴، ایرانشهر ۲۵.۴، میلی متر باران گزارش شد.

وی افزود: تا پایان هفته درسطح استان رشدابر، رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی و کاهش دما پیش بینی شده است .

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: سه شنبه و چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی رگبارورعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت و تا پایان هفته روی دریا و سواحل شرایط برای رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و تند باد موقتی مهیا است.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا تا صبح پنج شنبه رگبارورعدوبرق شدید و تندباد موقتی پیش بینی شده است و بعدازظهر فردا تا ظهر چهار شنبه وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم است.
حیدری تاکید کرد: در این مدت شرایط دریا برای عملیات دریایی مناسب نیست، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی در پایان افزود: از محصولات کشاورزی محافظت، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark