کد مطلب: 33195
 
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان: افراط گرایی معضل جهان امروز است
مسوول حوزه علمیه و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: استبداد رای و افراط گری معضل جامعه بشری و جهان امروز حتی در دنیای اسلام است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۹
مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهی
 
مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهی
به گزارش زاهدانه ، مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهیˈ در خطبه های نماز جمعه، افزود: اسلام دین صلح، آشتی و گفتمان است، همانطور که تکفیر به اسلام ضربه می زند هر نوع تندروی و افراط هم مضر و خطرناک است.

وی همچنین گفت: فردی نظامی بر علیه دولت قانونی مصر که با رای مردم روی کار آمده است کودتا کرد و اکنون برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری این کشور اسلامی تقلا می کند و گفته است اگر پیروز شوم اخوان المسلمین را ریشه کن می کنم. معلوم شد فرعون هنوز در مصر زنده و فعال است، متاسفانه تفکر این افراد در خدمت رژیم صهیونیستی و غرب است.

خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: مردم را به جرم اسلام گرایی در مصر قتل و عام کردند و اکنون حدود 600 نفر در زندانهای این کشور در انتظار اعدام هستند و معلوم می شود اراده ملت برای حکام این کشور هیچ ارزشی ندارد.

مولوی اسماعیل زهی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع برخی شرارت های اخیر جنوب شرق کشور، اظهار داشت: کشتن معلم، کارمند و یا هر شخص دیگری با هر گرایش، قوم و مذهب حتی اگر به خدا اعتقادی نداشته و کمونیست باشد، حرام است.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام بر اساس دستورات دینی ریختن خون و تعرض به مال و آبروی افراد را حرام اعلام کردند و البته تمام انسانها حرمت و کرامت دارند.

وی بیان داشت: همه مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی محترم هستند و باید با اتحاد برای ارتقای امنیت پایدار استان تلاش کنند تا در کنار توجه دولت تدبیر و امید به این خطه زمینه هر چه بیشتر پیشرفت و سرمایه گذاری در مرزها فراهم شود.

مولوی اسماعیل زهی بیان داشت: دست هایی تلاش می کنند استان سیستان و بلوچستان ناامن شود لذا باید با کوتاه کردن دست تندروها به اعتدال و همدلی کمک کرد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به همایش خیرین مدرسه ساز که روز گذشته در این شهرستان برگزار شد، گفت: متاثر شدم که حتی زنانی از تهران و سایر شهرها برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان داوطلب هستند و ما خودمان باید بیشتر به فکر آینده فرزندان این مرز و بوم باشیم لذا از همگان انتظار دارم در این کار نیک مشارکت کنند.

منبع : ایرنا

 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark