کد مطلب: 50709
 
شب زنده داری در کنار بیماران
در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) به سراغ بیمارانی می رویم که در بیمارستان بستری هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
به گزارش زاهدانه به نقل از روزنامه سیستان وبلوچستان،  شب قدر برای همه مسلمانان حال و هوای خاصی دارد، قدر شب خوبی ها، نیکی ها، زیبایی ها، بیداری و شب راز و نیاز است. شبی که تنها با معبود سخن می گوییم، تنها با او از دردهای دلمان می گوییم و از درگاهش اجابت می طلبیم، شبی که ملائک به یمن و بزرگی آن بر زمین می آیند تا چشمان خسته و خیس شب زنده داران را با گلاب بهشتی بشویند، آن ها می آیند تا غبار خطا و گناه را با عطر فردوس از دل ها بزدایند. شب قدر شب بخشایش و تقدیر است، شبی است که ستارگان آسمان و زمین هم به عزای عادل ترین، شجاع ترین، عالم ترین و ساده زیست ترین مخلوق خداوند می نشینند و از خالق یکتا تقاضای عفو و بخشش می کنند، شب قدر، شب تقدیر و اندازه ‏گیری است و خداوند متعال در این شب وقایع یک سال را مشخص و مقدر می‏ کند.زیرا خداوند در سوره قدر، دخان و آیات دیگر فرموده است که با نزول فرشتگان، تعیین قدر و سرنوشت هر کسی مشخص می شود، اما در این میان هستند کسانی که بسته به شرایط جسمی، شغلی و... امکان حضور در مساجد و تکایا را ندارند و جایی غیر از مسجد و در خلوت خود با خدا راز و نیاز می کنند.
 
 
دعا برای ظهور امام زمان (عج)
در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) به سراغ بیمارانی می رویم که در بیمارستان بستری هستند. خانمی که بیمار قلبی است می گوید: سال گذشته نیز به علت بیماری ام نمی توانستم در مساجد حضور پیدا کنم به همین دلیل در منزل پای تلویزیون شب زنده داری می کردم، اما امسال به دلیل شدت پیداکردن بیماری ام در بیمارستان به سر می برم و نه تنها نمی توانم در مراسم این شب شرکت کنم بلکه حتی موفق نشده ام از طریق تلویزیون برنامه های مخصوص این شب را دنبال کنم.«سکینه سرحدی» در حالی که اشک از چشمانش جاری می شود، می افزاید: اولین و بزرگ ترین دعای من در این شب، ظهور امام زمان (عج) است و از خداوند می خواهم در شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) همه بیماران شفا پیداکنند و جوانان خوشبخت و عاقبت بخیر شوند. 
 
 
شفای بیماران
به سراغ جوانی می روم که به علت ورم معده در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان بستری است. او نیز می گوید: یکی از آداب و رسوم اهل سنت در ماه رمضان این است که آنهایی که شرایطش را دارند 10 شب آخر رمضان و به ویژه شب های قدر  را در یکی از مساجد معتکف  می شوند به همین دلیل از چند روز قبل از نیکشهر به زاهدان آمدم و در مسجدی مستقر شدم اما به دلیل درد شدید معده، دوستانم مرا به بیمارستان منتقل کردند.«احمد درزاده» ادامه می دهد: در شب قدر که شب اجابت است از خداوند متعال می خواهم که همه بیماران شفا پیدا کنند و خودم هم بتوانم در شب های آخر ماه رمضان از فیوضات این ماه پر خیر و برکت بهره مند شوم.وی آرزو می کند در این شب های استجابت دعا خداوند هیچ دستی را از درگاهش خالی بر نگرداند و همه مورد آمرزش قرار گیرند.
 
 
طلب آمرزش در کنار بیماران
یکی از پرستاران بخش داخلی این بیمارستان نیز بیان می کند: بسیاری از پرسنل بیمارستان در شب های احیا نمی توانند در مراسم شرکت کنند زیرا خدمت رسانی به بیماران باید به بهترین شکل ممکن انجام شود، در کنار بیماران برای شفای آن ها و طلب مغفرت دست به دعا می شویم تا شاید از فضایل این شب بهره مند شویم.«کاظمی» می افزاید: مردم در مساجد از خداوند طلب مغفرت کرده و برای سلامتی بیماران دعا می کنند و ما در این شب ها در کنار بیماران و هم پای آن ها از خداوند طلب آمرزش می کنیم و از او شفای بیماران را می خواهیم.ما پرستاران زمان زیادی از زندگی خود را در کنار بیماران سپری می کنیم به شکلی که بیمارستان، قسمتی از زندگی ما شده است و بهبود حال بیماران و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده از بزرگ ترین آرزوهای هر پرستاری است. 
 
 
آرزوی سلامتی
مسئول حفاظت فیزیکی شیفت شب بخش داخلی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) هم می گوید: از آنجا که شب های احیا در بیمارستان عهده دار حراست هستیم نمی توانیم در مراسم خاصی شرکت کنیم اما دعای من و همه کسانی که در بیمارستان مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند سلامتی همه مردم است. «علیرضا نخعی» ادامه می دهد: از خدا می خواهم که تعداد بیماران کم شود و همه از نعمت سلامت بهره مند شوند.مهم نیست مراسم شب قدر را کجا برگزار کنیم مسجد، خانه یا بیمارستان، مهم این است که دل ها با خدا باشد و هر شخصی هر جایی که است برای رضای خدا گام بردارد. شب قدر فرصت بسیار گران بهایی برای نزدیک شدن به معبود است در این شب که کتاب تقدیرمان با حکمت الهی ورق می خورد چه خوب است که بتوان در خدمت خلق خدا بود.
 
Share/Save/Bookmark