کد مطلب: 49099
 
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان:
توقيف دو دستگاه کاميون حامل سوخت/ 58 هزار ليتر سوخت قاچاق کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به توقیف دو دستگاه کاميون نفتکش گفت: در برخورد با قاچاقچيان فرآورده های نفتی ماموران انتظامی شهرستان زاهدان موفق به کشف 58 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفيد شدند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
 
به گزارش زاهدانه، سیستان و بلوچستان، استانی است که به دلیل هم مرز بودن با دوکشور افغانستان وپاکستان همواره در معرض خروج سرمایه ملی قرار گرفته به گونه ای که تبعات زیادی همچون تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام های اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، مالی، امنیتی و غیره را برجای می گذارد.
در اغلب مسیرهای مواصلاتی جاده های استان همواره شاهد تاخت وتازماشین های سوختی هستیم که بارها به دام ماموران وظیفه شناس افتاده اند اما تردد بی وقفه این قاچاقچیان در جاده ها و وجود گالن‌های بی‌شمار اولین محرکی است که حواس‌ها را به خود جلب کرده و عاملی برای بروز حوادث تلخ می شود. گالن‌هایی که با انواع سوخت‌ها مانند بنزین و گازوئیل پرشده‌اند و برای مصرف مردم کشورهای همسایه همچون پاکستان آماده خروج از کشور هستند.
وجود صف‌های طویل درمقابل پمپ‌های بنزین و خرید سوخت آزاد نشان ‌دهنده واقعیتی تلخ به نام قاچاق سوخت در کشور به خصوص در سیستان و بلوچستان است که در این راستا فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه ماموران انتظامی شهرستان زاهدان، با توقيف دو دستگاه کاميون نفتکش موفق به کشف 58 هزار ليتر سوخت قاچاق شده اند، گفت: در راستای تشديد اقدامات انتظامی و برخورد با قاچاقچيان فرآورده های نفتی و کسب خبری مبنی بر اينکه قاچاقچيان سوخت قصد انتقال مقادير زيادی سوخت را در محور "زاهدان - خاش "دارند، ماموران يگان تکاوری "قطارخنجک" و پاسگاه "جون آباد" با اجرای مقطعی ايست و بازرسی در اين محور، دو دستگاه کاميون سوخت کش را توقيف کردند.
سرهنگ غلامرضا جعفری گفت: ماموران در بازرسی از اين خودرو ها موفق به کشف 58 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفيد شدند.
وی با اشاره به دستگیری رانندگان اين خودرو بیان داشت: پس از تکميل تحقيقات، متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark