کد مطلب: 62705
 
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد:
رشد ۸۴ درصدی پوشش واکسیناسیون دام سبک‌وسنگین در سیستان و بلوچستان
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون بیش از ۱۶ میلیون دام سبک‌وسنگین از ابتدای دولت سیزدهم انجام شده است که رشد ۸۴ درصدی واکسیناسیون سطح استان را شامل می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، غلامرضا سرگزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۱۶ میلیون نوبت سر دام سبک‌وسنگین در ۲ سال ابتدایی دولت سیزدهم بیان کرد: این آمار در مقایسه با آمار ۲ سال انتهایی دولت دوازدهم حاکی از رشد ۸۴ درصدی است.

وی افزود: کاهش ۱۲ درصدی کانون بیماری‌های دامی، افزایش ۷۱ درصدی سم‌پاشی جایگاه دام، افزایش ۴۵ درصدی واکسیناسیون دام سنگین و افزایش ۸۵ درصدی واکسیناسیون دام سبک از دیگر موارد انجام شده در ۲ سال اخیر به شمار می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ هزار تست سل و بروسلوز باهدف کاهش موارد بیماری انجام شده، تصریح کرد: خدمات و اقدامات دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این بازه نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل نشان‌دهنده حرکت پیش‌رونده فعالیت‌های این دستگاه است به‌گونه‌ای که بیش از ۳۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح واحدهای پرورشی استان در دولت سیزدهم انجام شده که رشد ۱۷ درصدی داشته، افزون بر آن در واردات دام نیز با رشد ۲ برابری در این مدت مواجه بوده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به رشد بیش از ۶ برابری تعداد بازدیدهای نظارتی بر فرآورده‌های خام دامی، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته از دولت سیزدهم بیش از ۲۶۴ هزار و ۶۷۴ بازدید صورت‌گرفته و در این مدت بیش از ۷۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل‌مصرف با تلاش بازرسان و کارشناسان این اداره کل از چرخه مصرف خارج شده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از رشد ۳۰ درصدی در صدور پروانه بهداشتی خبر داد و اذعان کرد: در این دولت شاهد افزایش ۱۳ واحد درمانگاه دامپزشکی و ۹ واحد داروخانه بوده‌ایم.

سرگزی به تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در فرایند تکثیر و پرورش میگو پرداخت و خاطرنشان کرد: با رصد وضعیت بیماری‌های استراتژیک میگو در میگوی پرورشی و منابع وحش از طریق بازدید و مراقبت فعال در سال جدید شاهد افزایش ۲۰۴ درصدی ذخیره‌سازی پست لارو در سایت شهید صنعتی گواتر، افزایش ۱۶۴ درصدی در سطح زیر کشت و رشد ۲۳۰ درصدی تناژ میگوی تولیدی بوده‌ایم.

وی افزود: در راستای تأمین نهاده موردنیاز صنعت پرورش دام کشور و همچنین تثبیت و توسعه اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان طی یک سال اخیر انجام آزمایش‌ها و نظارت‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی در روند ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark