کد مطلب: 43419
 
دسترسی به پهن باند موبایل در ایران زیر 3 درصد است
وزیر اسبق ارتباطات گفت: در کشورهای توسعه یافته 75 درصد مردم به موبایل پهن‌باند دسترسی دارند ولی در ایران با ورود نسل سه تلفن همراه بیش از 3 درصد هنوز دسترسی به موبایل پهن باند نداریم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
دسترسی به پهن باند موبایل در ایران زیر 3 درصد است
 
به گزارش زاهدانه ، احمد معتمدی وزیر اسبق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش داده‌های عظیم که امروز (چهارشنبه) در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به افزایش توانایی Ic گفت: هر 18 ماه توانایی Icها دو برابر می‌شود و اگر در بخش ارتباطات حرکت نکنیم توانایی‌ها نصف می‌شود.

وی افزود: در سال 2013 در کشورهای توسعه یافته 75 درصد مردم به موبایل پهن باند دسترسی داشتند و ما زیر یک درصد دسترسی داشتیم که با ورود نسل 3 تلفن همراه تنها توانستیم تا 3 درصد به موبایل پهن باند دسترسی داشته باشیم.

وزیر اسبق ارتباطات تصریح کرد: باتوجه به گزارشهای منتشر شده ITU شاخص پهن باند موبایل از دو مگا بیت بر ثانیه شروع می شود که ما هنوز روی 128 مگ کار می‌کنیم که در این زمینه عقب هستیم.

معتمدی با اشاره به اینکه دیتا نیروی پیشران توسعه ict کشور است اذعان کرد: یکی از اتفاقاتی که باعث عقب افتادگی توسعه ict شد خصوصی سازی نامناسب مخابرات بود چرا که اگر خصوصی سازی با مطالعه انجام نشود تبعات منفی خواهد داشت.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه وجود تفاهم ملی را در توسعه ارتباطات ضروری دانست و گفت: اگر تفاهم نامه ملی نباید و اتفاق نظر در بخش حاکمیت وجود نداشته باشد باعث عقب نشینی ict می‌شود.

معتمدی در ادامه عنوان کرد: موضوع توسعه اقتصادی و همچنین توسعه فرهنگی، ارزش و مباحث امنیتی هر دو اهمیت دارند و از هیچ کدام نمی‌توان چشم پوشی کرد و وزارت ارتباطات باید به آن توجه کند.

وی همچنین گفت: موضوع دیگری که موجب عقب نشینی توسعه ارتباطات کشور شده است این است که نتوانسته‌ایم یک استراتژی مشخصی که همه اتفاق نظر داشته باشند تدوین کنیم.

*ضریب نفوذ تلفن ثابت ایران جزو ده کشور اول دنیا

معتمدی درخصوص ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران اظهار کرد: در بخش تلفن ثابت عقب بودیم که خوشبختانه در حال حاضر جزو ده کشور اول دنیا هستیم.

وی در ادامه عقب ماندگی توسعه ict را خسارت به مردم عنوان کرد و گفت: عقب ماندگی در ict کشور سه نتیجه منفی دارد که یکی از خسارتها به مردم وارد می‌شود و در نتیجه سهم ict در اقتصاد پایین می‌آید و از آنجایی که ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساختهای توسعه تکنولوژی است در این زمینه موجب آسیب به تکنولوژی‌های دیگر می‌شود.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: در حال حاضر تلاش خوبی برای پیشرفت ارتباطات در کشور می‌شود اما مشکل اینجاست که نگران نیستیم چرا که به منظور پیشرفت سریع باید نگران باشیم و به تفاهم ملی برسیم.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه همایش دیتا با حضور معاونین و مدیران ارتباطات و جمعی از مسئولین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری دیتا امروز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark