کد مطلب: 56992
 
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان مطرح کرد:
درخواست 277شهروند زاهدانی برای دریافت کمک از آتش نشانی/میزان خسارتها باید توسط کارشناسان بررسی و اعلام شود
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: زاهدان بارندگی روز گذشته موجب گیر کردن ومختل شدن حرکت خودروها، آبگرفتگی در اماکن مختلف و نیز بروز اتصالی در سیم‌های برق شد که براین اساس 277تماس برای دریافت کمک و خدمات به این نهاد گرفته شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
 
خسرو سراوانی در گفت و گو با زاهدنیوز، با اشاره به جمع بندی آمار عملیات های آتش نشانی در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب درشهر زاهدان، افزود: همزمان با شروع بارندگی تمامی نیروهای آتش‌نشانی در 10 ایستگاه عملیاتی به صورت آماده‌باش درآمدند و حتی در برخی از مناطق که احتمال بروز حادثه وجود داشت، استقرار خودرویی نیز انجام شد.
وی با بیان اینکه آتش نشانان همچنان در حالت آماده باش و مشغول عملیات هستند،ادامه داد: جمع بندی آمار و عملیات های آتش نشانی تا ساعت 9 صبح امروز نشان می داد که در پی بارش شدید باران، 277 مورد درخواست کمک از آتش‌نشانی شده که ۱۲۰ مورد نیز ناشی از آبگرفتگی منازل، ۱۴۰ مورد گیر کردن خودروها،۱۰ مورد سقوط درخت، ۵ مورد حریق و ۲ مورد ریزش آوار بوده است.
وی با بیان اینکه روند امداد رسانی تا پایدار شدن شرایط جوی همچنان خواهد داشت، اذعان کرد: متاسفانه بر اثر بارندگی شب گذشته که موجب ریزش آوار شد، یک دختر 7 سال فوت شده ومحاسبه میزان دقیق خسارات مالی باید از سوی کارشناسان بخش های مربوطه انجام شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار زاهدنیوز در خصوص گلایه شهروندان از عدم حضور و یاری رساندن به مردم در برخی نقاط از سوی آتش نشانی، خاطر نشان کرد: حجم سیلاب ومیزان خسارت ها طی بارش اخیر در زاهدان زیاد بود و با توجه به این موضوع، چندین دستگاه مکنده آتش نشانی طی شب گذشته خراب شد اما اولویت در ارائه خدمات با حوادثی بوده که جان انسانها در خطر بود.
Share/Save/Bookmark