کد مطلب: 38460
 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:
سخنان رییس جمهوری در اجلاس سازمان ملل موجب خرسندی و افتخار ملت شد
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: سخنان رییس جمهوری در اجلاس سازمان ملل که عملکرد غرب و دولتهای زورمدار را دلیل اصلی رشد افراط گرایی در منطقه عنوان و بر لزوم ریشه یابی آن تاکید کرد، سبب خرسندی و عزت و افتخار ملت ایران شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۹
سخنان رییس جمهوری در اجلاس سازمان ملل موجب خرسندی و افتخار ملت شد
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن هر نوع خشونت اعم از سربریدن، بمباران با موشک و هواپیما و امثال آن را محکوم و اظهار امیدواری کرد که صلح، آشتی، امنیت و آرامش در منطقه خاورمیانه حاکم شود.

وی با اشاره به اجلاس اخیر سازمان ملل بیان کرد: تندروی، خشونت و افراط گرایی بزرگترین دغدغه مطرح شده در کنفرانس سازمان ملل با حضور سران کشورهای دنیا بود و سران برخی کشورهای قدرتمند از کلمات تهدید آمیز برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی استفاده کردند، آمریکا از طریق جنگ می خواهد با افراط گرایی مقابله کند و برای این منظور متحدانی را نیز با خود همراه کرده است.

وی ادامه داد: نکته تاسف انگیز اینکه در اجلاس سازمان ملل هیچ بحثی از صلح و آشتی به عنوان راه حل اساسی برای مقابله با ترور، خشونت و افراط گرایی، به میان نیامد.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گروههای افراطی و تندرو را غده سرطانی معرفی و از وجود این گروهها ابراز نگرانی کرد اما از بزرگترین غده سرطانی و بدخیم دنیا که عامل بوجود آورنده سایر غده های کوچک سرطانی شده است، یعنی اسراییل غاصب و اشغالگر، سخنی به میان نیاورد.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان افزود: همانگونه که رییس جمهور محترم کشورمان بدان اشاره کرد افراط گرایی باید ریشه یابی شود و تا زمانی که معلول ریشه یابی نشود نمی توان با عامل و علت مبارزه و مقابله کرد و هر اقدامی در این مسیر ناموفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: اسراییل جنایتکار و حمایتهای نامناسب و بی جای قدرتهای غربی از این رژیم بالاترین ریشه فساد است، وقتی رژیم جنایتکار صهیونیستی در مدت 50 روز در غزه بیش از دو هزار نفر را قتل عام و هزاران نفر دیگر را زخمی کرد چرا این جنایتها از سوی دنیا محکوم و از ددمنشی اسراییل جلوگیری نشد.

مولوی اسماعیل زهی خطاب به مدعیان مبارزه با تروریزم گفت: شما قبل از اینکه پدیده افراط گرایی و تندروی در منطقه شکل گیرد کجا بودید؟ شما در کشوری مانند عراق که خودتان آن را بوسیله جنگ و بمباران در دست گرفتید نه تنها ملت عراق را در کنار یکدیگر قرار ندادید بلکه آنان را بجان هم انداختید.

وی افزود: اگر در روزهای اول اختلاف در سوریه صلح برقرار می شد و مردم سوریه در کنار یکدیگر قرار گرفته و به یک آشتی ملی می رسیدند امروز شاهد این مشکلات در منطقه نبودیم.

وی تامین امنیت اسرائیل را دلیل اصلی ناامنی های منطقه دانست و گفت: دلیل بسیاری از ناامنی ها در عراق، سوریه، مصر و لبنان و همچنین انحراف بیداری اسلامی و کشاندن آن به جنگ و خشونت، تامین امنیت برای اسراییل است، این قدرتها می خواهند مسلمانان تمام قدرت و توانایی خود را علیه یکدیگر استفاده کنند و به برادر کشی مشغول شوند تا اسراییل در امنیت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تامین امنیت برای اسراییل از طریق درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر سیاست اشتباهی است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: سازمان ملل و کشورهایی که خود را ابر قدرت می نامند باید در زمینه تامین امنیت منطقه و ملت ها و جلوگیری از خشونت و جنگ تلاش کنند، از بین بردن جنگ و خشونت با جنگ و خشونت امکان پذیر نیست و مبارزه پایان ناپذیری خواهد بود.

مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از خطبه های نماز با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و تقدیر از حضور مدیر کل آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: آموزش و پرورش زیربنای همه پیشرفت های مادی و معنوی بشر است.

وی افزود: آموزش و پرورش هر اندازه توانمند باشد اما تعلیم و تربیت زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که والدین و توده مردم با این سازمان همکاری داشته باشند و از آن حمایت کنند.
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا