کد مطلب: 29424
 
امام جمعه اهل سنت زاهدان:
برادری ‌شیعه و سنی بیش از پیش تقویت شود‌
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: شایسته‌سالاری ملاک دولت تدبیر و امید باشد و از قوم و مذهب‌گرایی پرهیز شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۸

به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی عصر امروز‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: همه باید در خط اعتدال و اسلام حرکت کنند و شایسته‌سالاری مهم‌‎ترین ملاک در انتخاب‎ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه هفته وحدت فرصتی است تا اخوت و برادری برادران شیعه و سنی بیش از پیش تقویت شود، افزود: اخوت و برادری بین ما نه مقطعی است و نه سیاسی بلکه اسلامی است و باید به اشتراکات چنگ بزنیم و از اختلافات دوری کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از بیداری اسلامی غمگین هستند گفت: باید شیعه و سنی در کنار هم باشند و حتی اختلافات را به سازش بکشند تا اخوت و برادری بیش از پیش تقویت شود.

وی در زمینه جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در منطقه نیز گفت: باید با تثبیت امنیت پایدار در منطقه سرمایه‌گذار را به منطقه جذب کنیم.

مولوی اسماعیل‌زهی افزود: نا‌امنی در منطقه اثرات بسیار بدی به دنبال دارد که مهم‌ترین اثر آن فرار سرمایه از منطقه است که امیدواریم با سیاست جدید دولت تدبیر و امید بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار به استان زمینه‌های توسعه را بیش از پیش فراهم آوریم.

وی در خصوص تحرکات اخیر در سوریه نیز گفت: دست دشمن و بیگانگان در کار و این اسرائیل است که مسلمانان را به جان هم می‌اندازد و قصد اختلاف و تفرقه دارد.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان ادامه داد: دشمن نمی‌تواند بیداری اسلامی را تحمل کند، اختلاف در سوریه جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ بر سر قدرت است که دشمن تلاش دارد با موضوع مذهب به قدرت برسد.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر گروهک‌های معاند نظام گفت: به تمامی نقاط استان سفر کرده‌ایم و پیام رسانده‌‌ایم و تمام تلاش ما بر این بود تا کسی جذب این گروهک‌ها نشود و توصیه داشته‌ایم که تمامی مشکلات از طریق گفتمان قابل حل است و باید از خشونت پرهیز شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حمل و فروش مواد مخدر بر خلاف موازین شرعی و اسلامی است گفت: مواد مخدر ضررش برای تمام جامعه بوده و معضلی خانمان سوز است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس