کد مطلب: 62626
 
گرمای هوا آب کلان‌شهر جنوب شرق را کدر کرد؛
پاسخ عجیب یک مسئول به نگرانی شهروندان!
روابط‌عمومی آب و فاضلاب زاهدان گفت: تبخیر باعث املاح زیاد آب شده که احساس لب‌شوری می‌شود و طبیعی است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آب یکی از ناقلان مهم برخی از عوامل بیماری‌زا است برای پیشگیری از انتقال انواع بیماری‌های ویروسی و میکروبی که از طریق آب سرایت دارند باید به تسویه و سالم‌سازی آن توجه ویژه داشت.

آب تهیه شده برای مصارف شهری و خانگی باید از نظر بهداشتی خالص و سالم باشد و مواد محلول در آن کم باشد این آب باید بدون هرگونه میکروارگانیسم بیماری‌زا نیز باشد آب سالم باید از لحاظ استاندارد‌های جهانی بهداشت و مؤسسات استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مورد قبول باشد.

در آب آشامیدنی باید توجه داشت که باکیفیت باشد و به‌گونه‌ای باشد تا از بروز بیماری‌های منتقل شونده توسط آب جلوگیری کند؛ آب آشامیدنی سالم باید از لحاظ فیزیکی، شیمیایی و میکروبی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان بیان کرد که آن آب قابل شرب است.

تغییرات نامطلوب از لحاظ فیزیکی و شیمیایی در آب باعث می‌شود که سلامت مصرف‌کنندگان به خطر بیفتد آب شرب و آبی که برای مصرف در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود باید دارای استاندارد‌های لازم از ملی و سازمان حفاظت محیط‌زیست باشد.

ازآنجایی‌که کیفیت آب با سلامتی و بهداشت شهروندان رابطه مستقیمی دارد پایش و پالایش آب و تصفیه آن در ایجاد شرایط بهداشتی برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته که این نکته حائز اهمیت است که آب همواره دارای مقادیری املاح و مواد معدنی و حتی گاز‌های محلول است که برخی از این املاح و مواد معدنی برای سلامت انسان‌ها ضروری و لازم است ولی برخی از این مواد معدنی و املاح اگر مقدار بیش از حد مجاز در آب باشد یا عوامل بیماری‌زا در آن وجود داشته باشد باعث ایجاد خطر و تهدید سلامتی شهروندان می‌شود.

کیفیت آب آشامیدنی زاهدان پایین آمده است

به گزارش شهروند خبرنگار زاهدنیوز در برخی از نقاط زاهدان کیفیت آب آشامیدنی تغییر و افت کرده است دراین‌رابطه کیخواه یکی از شهروندان ساکن خیابان رجایی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مدتی است که کیفیت آب آشامیدنی تغییر کرده است درحالی‌که در خیابان رجایی آب از کیفیت خوبی برخوردار بود در حال حاضر طعم آب حالت کپک‌زدگی و زنگ‌زدگی گرفته است آب حالت مانده می‌دهد و کیفیت و طعم قبل را برخوردار نیست.

وی ادامه داد: زمان مسواک زدن و یا قرقره کردن آب در دهان طعم بد آب مشخص می‌شود این در حالی‌است که بعضی از خانواده‌ها از همین آب برای آشامیدن استفاده می‌کنند و بسیاری از خانواده‌ها در اینجا توانایی خرید و تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی را ندارند در نتیجه از همان آب شیر استفاده می‌کنند.

پاسخ یک مسئول: احساس لب‌شوری در آب طبیعی است

شهروند زاهدانی ادامه داد: برای استفاده از این آب نگران هستیم که سلامتی ما به خطر نیفتد و اینکه دچار بیماری‌های گوارشی و عفونی نشویم مهم‌ترین دارایی هر فرد، سلامت آن است که در صورت مبتلا شدن به بیماری علاوه بر رنج خود بیماری به دنبال آن مشکلات فراوان نیز می‌آید.

شهنوازی شهروند ساکن غدیر شهر نیز در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: آب منطقه ما به‌شدت کدر است انگار که همراه آب خاک نیز وجود دارد این آب حتی برای شست‌وشو هم قابلیت استفاده را ندارد در زمان استحمام نیز کیفیت پایین آب مشهود است.

در تماسی که این پایگاه خبری جهت پیگیری این موضوع با نازنین کاوه روابط‌عمومی آب و فاضلاب زاهدان داشت، وی بیان کرد: اصل مطلب به دلیل این است که تبخیر آب باعث می‌شود املاح آب زیاد شود قبلاً مردم آب باکیفیت‌تری می‌خوردند؛ اما الان در استفاده از آب احساس لب‌شوری می‌کنند که طبیعی است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark