کد مطلب: 33556
 
انهدام باند سازمان يافته جعل اسناد و مدارک در زاهدان
با تلاش ماموران پليس امنيت فرماندهي انتظامي استان سيستان وبلوچستان باند بزرگ و سازمان يافته جعل اسناد و مدارک در زاهدان متلاشي شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
انهدام باند سازمان يافته جعل اسناد و مدارک در زاهدان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از پايگاه خبري پليس،رئيس پليس امنيت فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان در رابطه با اين خبر گفت:در پي کسب اطلاعاتي مبني بر فعاليت باند جاعلان حرفه اي اسناد در شهر زاهدان،ماموران اداره پشتيباني عمليات پليس امنيت بررسي موضوع را به طور ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

 تيم هاي عملياتي پليس امنيت عمومي با تحقيق و تكميل اطلاعات، پي بردند كه تعدادي جاعل حرفه اي با تشكيل باندي سازمان يافته ، اقدام به جعل اسناد ، مدارك و مکاتبات دستگاه هاي دولتي و غير دولتي در سطح وسيع مي کنند.

  سرانجام ماموران پس از حدود يک ماه کار اطلاعاتي و فني در اقدامي غافلگيرانه دو نفر عضو اصلي اين باند را که در حال جعل اسناد بودند دستگير کردند و در تحقيق از آنها و کشفيات انجام شده مشخص شد پليس با باندي حرفه اي و سازمان يافته در زمينه جعل اسناد روبرو است.

 اين مقام انتظامي از کشف مقادير قابل توجهي آلات و ادوات جعل ، نمونه امهار و سربرگ هاي ادارات و نهادهاي مختلف و تعداد زيادي اسناد جعلي شامل پاسپورت، کارت ملي، شناسنامه و غيره از مخفيگاه متهمان خبر داد و افزود:حوزه کاري جاعلان عمدتا گذرنامه و ويزاهاي جعلي بوده اما در کنار اين ها مبادرت به جعل انواع کارت ملي، شناسنامه ، کارت خودرو ، گواهينامه رانندگي، کارت سلامت، کارت پايان خدمت، اسناد گمرکي و سربرگ هاي اداري مي نموده اند.

 در بازرسي از مخفيگاه متهمان همچنين تعداد سه عدد حافظه جانبي نيز کشف که در بررسي محتويات يکي از آنها حدود 630 فقره انواع مدارک هويتي جعل شده و همچنين نمونه امهار و سربرگ هاي ادارات و نهادهاي مختلف وجود داشت.

 رئيس پليس امنيت استان سيستان وبلوچستان در خصوص آخرين وضعيت پرونده يادآور شد:تعدادي ديگر از اعضاي اين باند نيز شناسايي و به زودي دستگير خواهند شد.
Share/Save/Bookmark