کد مطلب: 39019
 
نخستین کاروان دانش آموزی راهیان نور زاهدان اعزام شد
جانشین ناحیه مقاومت بسیج زاهدان گفت : برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری 360 دانش آموز دختر دبیرستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
 
راهیان نور
سرهنگ پاسدار مسعود پناهی در مراسم بدرقه دانش‌آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : صبح سه شنبه ( 15 مهرماه ) نخستین کاروان راهیان نور در سال جاری با همکاری اداره کل آموزش پرورش استان ، نواحی آموزش پرورش زاهدان و بسیج دانش آموزی با تعداد 360 دانش آموز دختر دبیرستانی به همراه سرپرست در قالب 8 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی گفت : امسال تعداد 5000 دانش آموز در 8 مرحله از کل استان به اردوی راهیان نور که حرکتی فرهنگی از طرف بسیج است اعزام می شوند.

پناهی افزود: دانش‌آموزان باید در این سفر معنوی با معرفت ورود کرده و با شناخت زیارت کنند و با کسب دستاوردهای خوب و دیدی متفاوت نسبت به قبل به مدرسه برگردند.

وی گفت:  این کاروان به‌ مدت یک هفته از مناطق عملیاتی شلمچه، اروند و دیگر مناطق بازدید می‌کنند.

وی افزود: بازدید از مناطق جنگی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، خاطره نویسی  و برپایی نمایشگاه جنگ نرم از برنامه‌های فرهنگی است که اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مقام شهدا بیان داشت : باید وظیفه خود را نسبت به راه شهدا به خوبی بشناسیم و هرچه بیشتر با ویژگی‌ها و زندگی شهدا آشنا شویم ، امروز ما از ثمره خون شهدای عزیز و رشادت‌های این دلیرمردان به‌ عزت و سربلندی رسیده‌ایم و اقتدار و سربلندی امروز ما ثمره خون پاک شهداست.

پناهی بیان داشت: اگر امروز می‌بینیم پس از سالیان زیاد هنوز یاد شهدا نه تنها فراموش شده بلکه پر آوازه هم شده‌اند به‌ دلیل آن است که شهدا برای رضای خداوند از مرز خون و آتش گذشتند و هر آنچه را داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark