کد مطلب: 35789
 
امیدواریم حزب الله وارد جنگ غزه نشود/ بیشتر موشک‌های حماس ساخت ایران هستند
وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی با اذعان به قدرت مقاومت لبنان، ابراز امیدواری کرد که جبهه نبرد جدیدی از طرف حزب الله گشوده نشود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
به گزارش زاهدانه به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان؛ "یووال اشتاینیتز" در گفتگوی زنده با ولف بلیتزر مجری و خبرنگار سی ان ان در سرزمین های اشغالی گفت: هیچ کسی علاقه ای به این دور از خشونتها نداشته است . یک هفته پیش مصری ها پیشنهاد آتش بس فوری دادند که حماس آن را رد کرد و همچنان به شلیک موشک به شهرهای ما ادامه می‌دهد. ما این حق و وظیفه را داریم که از خودمان دفاع کنیم.

خبرنگار سی‌ان‌ان پرسید آیا درحقی که شما می گوئید اشغال مجدد نوار غزه هم وجود دارد؟ وزیر جاسوسی اسرائیل گفت: امیدواریم که بتوانیم از این امر اجتناب کنیم اما اگر حماس ما را مجبور کند و اگرآنها همچنان اقدام به شلیک موشک ها علیه تل آویو و اورشلیم(قدس اشغالی)و بئر سبع و اسدود کنند آنگاه ما در نهایت هیچ انتخابی نخواهیم داشت. می خواهم در اینجا به شما یادآوری کنم که قرار بود غزه به طور کامل منطقه ای غیر نظامی باشد. ما از غزه خارج شده بودیم و فلسطینی ها هم به صراحت تعهد داده بودند که هیچ خصومتی در کار نخواهد بود و هیچ موشکی از غزه شلیک نخواهد شد. توافقنامه ی اسلو هم بود که در کاخ سفید امضا شده بود در آن فلسطینی ها تعهد داده بودند که غزه برای همیشه غیرنظامی خواهد ماند. اصل مشکل همین جا است.

"یوال اشتاینیتز" درباره تهدید احتمالی حزب الله و احتمال کمک آن به حماس گفت: امیدوارم که تهدید حزب الله جدی نباشد. ما اوضاع را به دقت زیر نظر داریم. 

وزیر جاسوسی اسرائیل مدعی شد: ارتش اسرائیل آمادگی دارد تا در صورت ضرورت در دو جبهه نبرد کند. این امر در گذشته رخ داد و امیدوارم که اکنون رخ ندهد. امیدواریم که این دور از خشونت در غزه دیر یا زود به اتمام برسد. ما هر طور که شده باشد از خود دفاع خواهیم کرد.

یووال اشتاینیتز در مورد موشک‌های حماس مدعی شد: بیشتر موشک های حماس که در دو هفته گذشته از غزه به اسرائیل شلیک شدند و به دو هزار موشک می رسند، موشک‌های ساخت ایران هستند. برخی از این موشک ها در خود غزه تولید شدند. حماس هنوز در غزه وجود دارد و هنوز اقدام به پرتاب موشک می کند.

یوال اشتاینیتز اذعان کرد در این حملات بسیاری از اسرائیلی‌ها زخمی شدند این بهای بسیار سنگینی است.
 
وی ادعا کرد: تخمین ما این است که پنج هزار موشک در زرادخانه های حماس باقی مانده باشد. آنها هنوز این ظرفیت را دارند تا موشک‌ها را پرتاب کنند.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark