کد مطلب: 44115
 
کابوس صهیونیست‌ها از احتمال ادامه حملات مبارزان حزب‌الله/سیلی مقاومت بر صورت ارتش اسرائیل
شبکه المنار گزارش داد: احتمال ادامه حملات مبارزان حزب‌الله لبنان به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
کابوس صهیونیست‌ها از احتمال ادامه حملات مبارزان حزب‌الله/سیلی مقاومت بر صورت ارتش اسرائیل
 
به گزارش زاهدانه ، گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار، درباره پیامدهای عملیات حزب الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا گفت: نظامیان ارتش اسرائیل شبانه باقی مانده خودروهای نظامی خود را از مزارع اشغالی شبعا خارج کردند. آنها تلاش کردند از تاریکی شب برای پنهان کردن سیلی مقاومت بر صورت ارتش اسرائیل استفاده کنند. اما تصاویری که در روز منتشر شد برای واقعیت عملیات شبعا کافی بود، هر چند که سران صهیونیست تلاش زیادی برای جلوگیری از آن انجام داده بودند. 

اسرائیل سردرگم و گیج شده بود و رسانه های آن هم از انتشار تلفات واقعی این عملیات خودداری می‌کردند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سفر خود را به سدیروت قطع کرد تا در نشست فوق العاده فرماندهان نظامی در تل آویو شرکت کند. رژیم صهیونیستی با وجود برگزاری این نشست نتوانست تصمیم مشخصی اتخاذ کند. 

نحمان شای عضو کنست اسرائیل به کانال اول این رژیم گفت: اسرائیل باید برای جلوگیری از وخامت اوضاع تلاش و تاکید کند پاسخ آن متناسب با حمله خواهد بود. نباید به واکنش گسترده کشیده شویم. ما خواهان جنگ جدید در شمال نیستیم، هنوز پیامدهای جنگ غزه پایان نیافته است.
 
الون بن دیوید تحلیلگر نظامی کانال دهم اسرائیل گفت: اسرائیل می تواند بگوید عملیاتی را در القنیطره اجرا کردیم و در برابر آن هزینه سنگینی پرداخت کردیم و می توانیم آن را تحمل کنیم. اسرائیل و حزب الله از قدرت ویرانگری طرف مقابل اطلاع دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر مقامات رسمی اسرائیل، رسانه‌های این رژیم هم سردرگم شده بودند. رسانه‌های اسرائیلی جزئیات بیانیه مقاومت را تحلیل و به این مسئله اشاره کردند که گردانهای شهدای القنیطره عامل این عملیات حزب الله بود. تحلیلگران اسرائیلی دیدگاه های متناقضی بیان کردند. کانال دهم تلویزیون اسرائیل تاکید کرد حزب الله جولان و جنوب لبنان را به یک جبهه تبدیل کرده است. 

گوبی ماروم یکی از فرماندهان سابق ارتش اسرائیل در جنوب لبنان به کانال دوم این رژیم گفت: این حادثه بسیار خطرناک است و نشانه جهشی در پاسخ حزب الله به حملات اسرائیل است. برای این عملیات مدت طولانی برنامه ریزی شده است و بدون تردید اسرائیل خواهان حفظ آرامش است. البته اسرائیل باید این پیام را بدهد که در برابر چنین حملاتی در آینده سکوت نخواهد کرد.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: اسرائیل به سرعت تلاش می‌کند پرونده عملیات مزارع شبعا را ببندد. عاموس یادلین رئیس سابق اداره اطلاعات نظامی اسرائیل تاکید کرد حزب الله ممکن است به عملیات شبعا اکتفا نکند و نشانه‌هایی از کابوس دائمی را برای اسرائیلی‌ها ترسیم کند. 



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark