کد مطلب: 37281
 
تبلیغات خام اسرائیل علیه حماس و حزب الله رنگ باخته است
میدل ایست آنلاین در مقاله ای در خصوص تبلیغات منفی رژیم صهیونیستی در مورد حماس و حزب الله لبنان و برابر دانستن آنها با القاعده و داعش نوشت این تبلیغات در حال رنگ باختن است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
تبلیغات خام اسرائیل علیه حماس و حزب الله رنگ باخته است
 
به گزارش زاهدانه ، در این مقاله "رامی خوری" مدیر یکی از موسسات سیاسی دانشگاه بیروت نوشته است سران رژیم صهیونیستی و حامیان امریکایی آنها سعی کرده اند به مردم غافل و بی اطلاع غرب بقبولانند که گروه های مقاومت حماس و حزب الله لبنان هم مانند القاعده و تروریست های داعش(!) هستند که قصد نابودی اسرائیل و کشتن یهودیان و مسیحیان و تبدیل خاورمیانه به منطقه ای تمام اسلامی را دارند، اما این تبلیغات اکنون در حال رنگ باختن است .

مدیر موسسه "عصام فارس" برای سیاست عمومی  و امور بین الملل دانشگاه بیروت می‌نویسد:

یکی از ابعاد جالب جنگ اسرائیل و فلسطین این است که رهبران اسرائیل و مدافعان آمریکایی آنها در حال تغییر پیام های تبلیغاتی برای مخاطبان نادان غربی هستند. هسته اصلی پیامی که صهیونیست ها  ارسال می کنند این است که فلسطینی هایی که اسرائیل را به چالش می کشند بخشی از یک جهان بزرگتر از چهره های ترسناکی هستند که از ارزش های جنایتکارانه حمایت می کنند، و تهدیدی مستقیم و مرگبار برای اسرائیل و همچنین تمام تمدن غرب هستند. 

تازه ترین نوع این هراس افکنی، دروغ ها و تخیلاتی است که  به دنبال  آن است که حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی در غزه را به عنوان عناصر جدایی ناپذیر بازیگران شرور و تروریست هایی که به نام اسلام می جنگند ، مانند افراط گرایان سلفی-تکفیری  داعش، القاعده و یا طالبان در افغانستان، معرفی کند. اکثر مردم ایالات متحده و یا دیگر سرزمین های غربی که به این پیام ها گوش می دهند فاقد شناخت واقعی هستند  که درک کنند اتهامات اسرائیل دروغ هایی پر رنگ و احمقانه است. با این حال این دروغ ها اغلب میان مخاطبان ناآگاه که  همه ساله فقط دو تصویر در اختیارشان قرار می گیرد پذیرفته می شود: تصویر اول این که ، اسرائیل و یهودیان با  خطرمرگ و انقراض درخاورمیانه مواجهند و تصویر دیگر این که، منطقه پر از قاتلانی است که می خواهند مسیحیان  و یهودیان را بکشند  و جهان را تبدیل به یک جامعه بزرگ اسلامی بکنند که زنان را اسیر و فرزندان  خود را راهی شهادت می‌کنند.

مشکل این تبلیغات رژیم صهیونیستی این است که تلاش می کند  یک سری از گروه های بسیار متفاوت را که دارای آمال، برنامه ها و شیوه های عملی کاملا غیرمرتبط  هستند را در یک سبد واحد قرار دهد . هدف از این کار آن است که  با چنین انتساب هایی وجهه حماس، و نیز حزب الله لبنان، را تیره و تار کنند تا  خارجی ها از تعامل با آنها خودداری کنند، و آنها را فقط بخشی از بدنه داعش و القاعده ای که مدعی هستند به نام اسلام صحبت می‌کنند و مردم را به دار می آویزند و یا سرشان را از تن جدا می کنند، ببینند.

این استراتژی در واقع برای مدتی  جواب داد، و مهمترین قدرت های غربی از همکاری و تعامل با حماس یا حزب الله خودداری کردند. اما شکسته شدن این الگو در سال های اخیر آغاز شده است زیرا دولت های خارجی و فعالان جامعه مدنی هم متوجه شده اند که گروه هایی مانند حماس و حزب الله در اصل گروه های مقاومت  مردمی و مبتنی بر دولت هستند که در یک زمان  در دو جبهه مبارزه می کنند:1-  آنها به دنبال مبارزه با  اشغال ، استعمار و انقیاد کشورهای خود (فلسطین و لبنان) توسط اسرائیل هستند، و2- آنها به دنبال ایجاد یک سیستم حاکمیت داخلی کارآمد تر هستند که به نیازهای همه شهروندان خود پاسخ دهد. ( آنها در مبارزه با اسرائیل عملکردی به مراتب بهتر از ایجاد حاکمیت داخلی خوب داشته اند)

مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل هسته اصلی استراتژی‌های حماس و حزب الله را تشکیل می کردند ، بنابراین اسرائیلی ها به هر قیمتی سعی دارند تا مانع از آن شوند که خارجیان این گروه های لبنانی و فلسطینی را به عنوان گروههایی که در اصل برای مقابله با اشغالگری و استعمارگری اسرائیل به وجود آمده اند، ببینند. ساده ترین راه برای انجام این کار در ذهن بسیاری از شهروندان و سیاستمداران غربی این است که حماس و حزب الله را با القاعده، داعش و طالبان مرتبط سازند.

در جاهایی ریزش و سقوط این استراتژی آغاز شده است زیرا مردم منطقی جهان بارها و بارها شواهد فراوانی از خشونت و جنایات اسرائیل را در لبنان و فلسطین دیده اند . تصاویر بسیاری از لبنانی ها و فلسطین هایی که از سرزمین خود  در برابر حملات مکرر اسرائیل حفاظت می کنند - از جمله به وسیله حمله به اسرائیل با موشک های کوچک و پرتابه ها – با تصاویری از تخریب مکرر هزاران  خانه اعراب ، و بسیاری از مدارس، بیمارستان ها، نیروگاه ها و دیگر تاسیسات غیر نظامی توسط اسرائیل، همراه شده است. 

بیشتر دولتها و ناظران  سراسر جهان متوجه شده اند که حماس و حزب الله با القاعده و داعش، که برنامه های  آنها منعکس کننده توهمات مذهبی عجیب و غریب و نه اهداف مقاومت مبتنی بر دولت است، هیچ ارتباطی ندارند. ما شاهد رد شدن این تبلیغات اسرائیل در طول یک سال گذشته بوده ایم، آن زمانی که آمریکایی ها و اروپایی  تاکتیک ارعاب  وحشی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را  نادیده گرفتند و با ایران در مورد مسائل هسته ای و تحریم ها وارد مذاکره شدند. توانایی غربی ها در  نادیده گرفتن مردان وحشی صهیونیسم به نفع یک رویکرد منطقی تر  در قبال جهان پس از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین در چند ماه پیش نیز آشکارشد، که ایالات متحده و اتحادیه اروپا هم به جای تحریم ،که اسرائیل آرزو می کرد، پذیرفتند با آن تعامل کنند. 

اسرائیل و هوچی‌گران آن در واشنگتن به تلاش خود برای یکسان معرفی کردن  گروه های مقاومت ملی مانند حماس و حزب الله با جنایتکارانی مانند القاعده و شاخه‌های آن ادامه خواهند داد، اما تأثیر چنین تبلیغات خامی در حال کاهش است. این بدان معناست که ما باید در مورد بزرگنمایی ها و مبالغات، تحریف ها و دروغ هایی که سران اسرائیل و غرب  از آنها برای جلوگیری از هر گونه پاسخگویی و مسئولیت پذیری منطقی اسرائیل استفاده خواهند کرد ، هوشیار باشیم. 

 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark