کد مطلب: 29083
 
سرگردانی زائران در فرودگاه نجف و پیاده نشدن از هواپیما در فرودگاه امام(ره)/ جلب رضایت با قول بلیط سفر به مشهد
تاخیر 22 ساعته هواپیمایی قشم‌ایر از مسیر نجف به تهران موجب اعتراض مسافران این هواپیمایی در داخل فرودگاه امام خمینی(ره)شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
به گزارش زاهدانه،پرواز شماره 2216 هواپیمایی قشم‌ایر از نجف به تهران با 22 ساعت تاخیر ظهر (سه‌شنبه 10 دی‌ماه) در حالی در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست که مسافران ایرانی به دلیل بی‌انضباطی مسئولین هواپیمایی اعتراض کرده و از هواپیما پیاده نشدند.

به همین منظور "محمد رضازاده" یکی از مسافرین این هواپیما  در تشریح این اعتراض گفت: ما زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودیم که از تهران بلیط‌هایی را با دشواری با قیمت‌های مختلف 700 هزار تومان، یک میلیون و 500 هزار تومان، 1 میلیون و 700 هزار تومان تهیه کردیم، به هر حال از این قیمت‌های متفاوت که بگذریم پرواز ما ساعت 3 بعدازظهر به مقصد تهران بود که طبق قوانین و مقررات ساعت 12 در فرودگاه نجف حاضر بودیم.

وی ادامه داد: طبق اطلاع مسئولین پرواز، پرواز به تاخیر افتاد و به ساعت 22 و 30 دقیقه شب موکول شد. بنابراین دوباره به نجف برگشته و ساعت 6 و 30 بعدازظهر به فرودگاه بازگشتیم که دوباره مسئولین اعلام کردند پرواز یک ساعت تاخیر دارد که ما این تاخیر را ناچیز شمردیم پس از ساعتی مسئولین دوباره گفتند این پرواز 2 ساعت دیگر تاخیر دارد.

رضازاده اضافه کرد: در فرودگاه نجف که وضع نامساعدی دارد تا 9 صبح تشنه و گرسنه اسیر بودیم تا این که 9 صبح هواپیما پرواز کرد و امروز ظهر به تهران رسیدیم تاکنون (ساعت 13) کسی از هواپیما خارج نشده است.

وی گفت: مسئولین بدانند، به ما بی‌احترامی شده و شخصیت ما زیر سوال رفته است ما در این پرواز بیماران سرطانی داشتیم که در وضع اسف باری به سر می‌بردند، مگر می‌شود پرواز 22 ساعت تاخیر داشته باشد؟ مگر می‌شود مسئولین از تاخیر هواپیما اطلاع نداشته باشند؟ به شعور ما توهین شده است.   

در ادامه پس از پیگیری‌های مجدد خبرنگار باشگاه خبرنگران در ساعت 14:15 دقیقه رضازاده با بیان این که با درخواست‌های مسئولین پروازی مجبور به خارج شدن از هواپیما شدیم، گفت: مسئولان قول رسیدگی به خواسته‌های ما را دادند آن‌ها برای رضایت مسافران قول بلیط رفت و برگشت مشهد را داده‌اند.  
 
وی اضافه کرد: ما احتیاجی به پول آن‌ها نداریم اما در این سفر کسانی بودند که از شهرستان آمده و خسارت فراوانی دیدند، پدر و مادرهایی که در فرودگاه امام(ره) تهران انتظار فرزندان خود را می‌کشیدند بنابراین تصمیم گرفتیم از هواپیما خارج شویم اما مگر می‌شود خدمات پروازی را با یک بلیط رفت و برگشت حل کرد.  
 
رضازاده در پاسخ به سوالی مبنی براینکه علت تاخیر این پرواز چه بوده است؟ اظهار داشت: احتمال ما این است که تاخیر به علت کمبود مسافر بوده تا این که بلیط‌های دیگری را به فروش برسانند اما خود مسئولین بدی آب و هوا و خسته بودن خلبان را بهانه کردند و گفتند بایستی به خلبان پولی پرداخت کنیم تا یک ساعت دیگر پرواز کند.  
 
وی ادامه داد: توقع ما این است که مسئولین به ما بگویند که پرواز تا ساعت 9 به تعویق افتاده است چرا که 22 ساعت سرگردان بودیم و این در حالی است که فرودگاه بین‌المللی امام(ره) نیز زمان نشست هواپیما را 8 صبح اعلام کرده و تمام آشنایان زائران در فرودگاه سرگردان بودند.  
 
وی با اشاره به برخوردهای بسیار بد مسئولین عراقی در فرودگاه نجف اضافه کرد: ما در سرمای شبانه شدید نجف حتی پتویی هم در اختیار نداشتیم حتی نمی‌توانستیم چگونه درخواست‌های خود را با عراقی‌ها مطرح کنیم.
 
این مسافر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت آخر مسافران این پرواز چیست؟ گفت: تصمیم گرفتیم که همه از هواپیما خارج شویم آقای مردانی از مسئولان پرواز قشم ایر لیستی از اسامی مسافران و شماره‌های پاسپورت آن‌ها پر کرده است تا از طریق آ‍ژانس‌هایی که بلیط فروخته‌اند برای تهیه بلیط رفت و برگشت به مشهد اقدام کنند.  
 
وی در پایان با اشاره به عملکرد یکی از مسئولین هواپیمایی قشم ایر گفت: نماینده این هواپیمایی فرودگاه را ترک کرد و با توجه به این که بارها با شماره وی تماس گرفتیم ولی جواب تماس‌های ما را نداد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبر نگاران