کد مطلب: 50197
 
گزارش میدانی زاهدانه از غافلگیری دامداران زاهدانی؛
وعده هایی با تاریخ انقضای دو ماهه/ مسئولان پاسخگوی ضرر و زیان دامداران باشند
یکی از دامداران زاهدانی با اشاره به اوضاع درهم برهم خرید و فروش شیر گفت: چرا مسئولان چاره ای اساسی نمی اندیشند و وعده هایشان فقط برای مدت کمی به قوت خود باقیست و بعد از آن روز از نو روزی از نو؟
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
 
به گزارش زاهدانه، امرار و معاش شش هزار دامدار بستگی به خرید و فروش شیرهایی دارد که این روزها چشم انتظار تدبیری برای رفع مشکلاتشان هستند.
باید گفت کلید گشایش این مشکلات عمل کردن مسئولان به وعده هایی است که بقول دامداران زاهدانی فقط دوماه ماندگاری دارد و باز روز از نو روزی از نو.
ماجرا از آنجا شروع شد که در طی دو روز گذشته دامداران زاهدانی هنگام تحویل شیرهای تولیدی خود به کارخانه های مواد لبنی غافلگیر می شوند. بگونه ای که کارخانه شیر به طور غیر منتظره ای از تحویل شیر دامداران خودداری کرده که این مهم  علاوه بر اینکه موجب گله مندی این قشر زحمتکش شده منجر شد شیرها روی دستشان بماند و این نعمت الهی خراب شود.
یکی از دامداران زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دولت قرار شد شیر را کیلویی 1400 از دامداران خریداری کند، گفت: شش ماه است که با مشکل فروش شیر مواجه هستیم و هم اکنون نه تنها شیر راکیلویی 500 تومان از ما نمی خرند بلکه کارخانه داران از تحویل شیر تولیدی دامداران هم خودداری می کنند.
م. بزی با اشاره به ضررو زیان هایی که در این مدت متحمل شده است، افزود: آیا کارخانه داران از سود خود به ما سهمی می دهند که بعلت تعطیلی ایام نوروز و غیره شیر را خریداری نکرده و باعث ضرر زدن به ما می شوند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان اجازه فروش شیر در داخل شهر را به دامداران نمی دهند، بیان داشت: مدتی است کارخانه دارها نه تنها شیر تحویل نمی گیرد بلکه پول هم نمی دهد.
بزی در ادامه بیان داشت: در این اوضاع اقتصادی و بازار کساد خرید و فروش شیر علاوه بر اینکه پول کارگر، علوفه و سبوس را متقبل می شویم حال هزینه ضررو زیان خرابی شیرها هم به مشکلاتمان اضافه کرده است. پاسخگوی این اوضاع دامداران زاهدانی کدام مسئول خواهد بود؟ چرا مسئولین چاره ای اساسی نمی اندیشند و وعده هایشان فقط برای مدت کمی به قوت خود باقیست و بعد از آن روز از نو روزی از نو؟
پایگاه خبری زاهدانه در حال پیگیری جزئیات این مشکل دامداران از طریق مسئولان امر می باشد تا علت این نابسامانی را جویا شود.
Share/Save/Bookmark