کد مطلب: 37454
 
"اضطراب" آستانه تحمل فرد را پایین می‌آورد
یک روانشناس، اضطراب را یکی از دلایل کاهش آستانه تحمل در میان افراد جامعه عنوان کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۶
"اضطراب" آستانه تحمل فرد را پایین می‌آورد
 
به گزارش زاهدانه ، امیرهوشنگ مهریار روانشناس گفت: آستانه تحمل در تمام افراد جامعه یکسان نیست. بعضی افراد به طور ارثی زودرنج هستند و برخی دیگر آستانه تحمل بالاتری دارند. 
 
وی افزود: تمام مردم جامعه هنگامیکه در معرض استرس روانی قرار می‌گیرند یا دچار افسردگی می‌شوند و به طور معمول آستانه تحملشان در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. به طور کلی هنگامیکه تمام عواطف و احساسات آدمی مانند اضطراب و افسردگی بر انگیخته شود، آستانه تحمل فرد پایین‌تر می‌آید. 
 
این روانشناس ادامه داد: افرادی که به طور عادی آستانه تحمل پایین‌تری دارند و آستانه تحمل پایین آنها به مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی باز نمی‌گردد، شرایط زندگی، محیط و کارهایی که انجام می‌دهد در میزان آستانه تحمل آنها موثر است. 
 
مهریار تصریح کرد: افرادیکه به دلیل اضطراب و افسردگی آستانه تحمل پایین‌تری دارند به منظور افزایش آستانه تحمل خود، اضطراب و افسردگیشان را درمان کنند و اینگونه با روشهای روان درمانی می‌آموزند که مسائل را برای خود بزرگ نکنند. 
 
وی عنوان کرد: در صورتیکه فرد از نظر شخصیتی آستانه تحمل پایینی دارد در برقراری ارتباط با مردم در دراز مدت با شکست مواجه می‌شود. 
 
 
 
انتهای پیام/ 
Share/Save/Bookmark