کد مطلب: 63158
 
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان:
نوسازی ۷ هزار و ۷۸۷ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: صدور بیش از ۷ هزار و ۷۸۷ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری این استان در دولت سیزدهم بیانگر این است که نوسازی مسکن بافت فرسوده این خطه رشد چشمگیری داشته است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری با بیان اینکه دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت خود، توجه ویژه‌ای به نوسازی بافت فرسوده داشته است بیان کرد: در این راستا، برنامه‌های مختلفی از جمله ارائه تسهیلات، تسهیل صدور مجوزها و تبیین بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی اجرا شد.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها و ضوابط به‌منظور ایجاد انگیزه برای توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات موردنیاز است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی‌سازی و تشویق ساکنان بافت‌ها با مشارکت سازنده‌ها با استفاده از بسته‌های تشویقی است، اضافه کرد: انواع مشوق‌ها در چهار گروه شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل‌تجمیع، برای نوسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: مشوق‌های کالبدی به‌منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گرها، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و به‌منظور ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات موردنیاز این محلات، برحسب گروه‌بندی فوق قابل‌اعمال است.

اکبری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران محلی، سازندگان و مالکان اراضی و املاک واقع در بافت‌های فرسوده استان می‌توانند از مزایای این مشوق‌ها بهره‌مند شوند افزود: حمایت از مردمی‌سازی در بافت‌های فرسوده، کاهش هزینه‌های غیرساختمانی شامل فرایندهای اداری، صدور پروانه ساختمانی، پایان کار و انشعابات آب، برق و گاز مهم‌ترین محور بسته تشویقی است که شهروندان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی از اعمال تخفیف در عوارض پروانه ساخت برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: تمام کسانی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark