کد مطلب: 44366
 
استیضاح وزیر نفت کلید خورد
رئیس کمیته نفت ، گاز و پتروشیمی مجلس از آغاز فرآیند استیضاح وزیر نفت خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
استیضاح وزیر نفت کلید خورد
 
به گزارش زاهدانه ، سید شکر خدا موسوی رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی از جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت خبر داد.  
 
وی افزود: برای طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه تاکنون حدود 12 امضا جمع آوری شده است.
 
رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: استیضاح وزیر نفت 15 محور دارد که مهمترین محور آن واگذاری دکل‌های حفاری دریایی به شرکت‌های خارجی چینی و هندی است.
 
وی افزود: هم چنین عدم مواضع اصولی در راستای کاهش قیمت، خام فروشی، عدم توسعه پالایشگاه‌ها و حضور تعدادی از مدیران مرتبط با جریان کرسنت در راس شرکت‌های مهم نفتی از دیگر محورهای استیضاح به شمار می‌رود.

موسوی تصریح کرد: بنا داریم فرآیند استیضاح وزیر نفت را تا پایان ادامه دهیم و حتی اگر در صحن علنی رای نیاورد آن را پیگیری خواهیم کرد تا مردم از وضعیت مطلع شوند.  
 
البته جواد هروی دیگر نماینده مجلس در این رابطه به باشگاه خبرنگاران می‌گوید: در رابطه با وزارت نفت نمی‌توان به سادگی قضاوت کرد.  
 
وی افزود: وزارت نفت در حال حاضر در حکم منبع درآمدی کشور است و نابسامانی‌های سیاسی تاثیر مستقیمی برآن خواهد داشت.
 
نماینده قائنات تصریح کرد: ما باید به وضعیت فعلی خاورمیانه توجه کنیم و به سمت ثبات در منطقه حرکت کنیم تا ثبات قیمت نفت نیز حاصل شود.  
 
هروی تصریح کرد: تصور نمی‌کنم در چنین وضعیت آشفته‌ای کسی یقه وزیر را بگیرد و این که صرفا از وزیر انتظار داشته باشیم غیرمنصفانه است.  
 
وی در پایان گفت: وزیر نفت با قوت کار خود را انجام می‌دهد و اگر مشکلی وجود دارد می‌توان با یک نگاه مشورتی آن‌ها را مرتفع کرد. 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark